Avatar billede Tuttelut Nybegynder
20. oktober 2009 - 16:32 Der er 3 kommentarer

Trådløs internet

Jeg har lige købt en brugt bærbar PC, og skal have oprettet forbindelse til trådløs internet...men når jeg går ind og skal have vist de forskellige forbindelser, siger den at der ingen findes...jeg har en anden PC som ingen problemer har.

Hvordan får jeg vist min trådløse internet på denne PC...??

Hilsen
Tuttelut
Avatar billede claes57 Ekspert
20. oktober 2009 - 17:11 #1
dit net kan være uden broadcast af ssid - og så skal du manuelt indtaste ssid under oprettelsen af trådløst netværk, og sætte hak i 'log på selv om net er skjult'.
Du skal også vælge den rigtige kryptering og kodeord.

Hvilken windows-version har du på de to maskiner?
Avatar billede 50573433 Nybegynder
08. november 2009 - 00:44 #2
Du har sikkert Vista, når andre kan, men den 'nye' ikke.
Prøv og kik her http://mit.bolignet-aarhus.dk/fileadmin/fileupload/Vejledninger/Vejledning_til_at_komme_p__internettet_med_Windows_Vista.pdf, det har hjulpet mange gange.
Er det ikke nok, så fjern også fluebenene i:
"I/O driver til mapper til link-layer-topologi".
"Besvarelse til link-layer-topologi".
Avatar billede KvaserDK Nybegynder
24. november 2009 - 15:27 #3
Det kan være så simpelt som at din wireless radio er deaktiveret.

Mange bærbare har en knap eller en funktions knap til at tænde og slukke for radioen i netværkskortet. Se lige om ikke dette skulle være tilfældet med din bærbare.

Google speed KvaserDK