Avatar billede wulff84 Nybegynder
19. oktober 2009 - 17:34 Der er 2 kommentarer

Vista vil ikke starte op men computeren kører bag sort skærm

Hej.

Jeg har en knapt 2 år gammel bærbar: Dell inspiron 6400 med Windows Vista.
Jeg har ikke haft nogle problemer før her i september hvor jeg efter at have arbejdet på den lukkede ned og dagen efter ville windows ikke starte op. Jeg logger ind som jeg plejer, og så går skærmen i sort hvor der kun er muligt at bevæge musse-pilen. Jeg fandt ud af ved at starte en jobliste at min computer kører inden bag ved den sorte skærm.
Jeg ringede til Dell som ikke kunne hjælpe, i hvert fald virkede deres råd ikke, så jeg indsatte min CD (Betjeningssystem, gen-installations DVD) i CD-rom drevet og lavede en systemgendannelse, og fandt ud af, at det var lige efter en opdatering at windows ikke vil starte.
Havde problemet været et enkeltstående tilfælde havde det været til at leve med, men nu i sidste uge skete det samme igen, og nu allerede idag endnu en gang, hvilket ikke er holdbart! Jeg ville høre om der er nogle der ved hvad jeg skal gøre???
Avatar billede Allan_Hansen Nybegynder
19. oktober 2009 - 17:45 #1
Tjek den tråd her om nogen af løsningerne virker for dig:

http://forums.techarena.in/windows-vista-performance/832207.htm
Avatar billede Allan_Hansen Nybegynder
19. oktober 2009 - 17:46 #2
I øvrigt lyder det som om, at det er explorer der er gået i stå. Det kan være, at du kan åbne joblisten, afslutte explorer, starte et nyt job og skrive "explorer" i feltet

Prøv om ikk det virker