Avatar billede serverservice Praktikant
18. oktober 2009 - 20:42 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Hvordan vises min server-service.dk i forskellige opløsninger og evt. på MAC

Jeg har fået et par tips om at min gamle side http://serverservice.dk ikke blev vist rigtigt i høje opløsninger og på Mac - så nu har jeg ændret designet til fast sidebredde - ses på  http://server-service.dk

Jeg vil gerne vide hvordan det ser ud nu - du må gerne oplyse bowser og styresystem.

Hos mig ser det ok ud på windows xp 1024x768 - både firefox og Internet explorer. ?

MVH Dennis
Avatar billede Slettet bruger
18. oktober 2009 - 20:55 #1
Fint nok her Win7 FF3
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2009 - 21:19 #2
hos mig er det ikke opløsningen der er problemet - men størrelsen af vinduet, og det ser galt ud i både lille størrelse hvor teksten går om bag menuen og i stor størrelse hvor baggrunden ikke følger med ud til højre. Du har også en del valideringsfejl - http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fserverservice.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0
Avatar billede serverservice Praktikant
18. oktober 2009 - 21:24 #3
Hej Keysorsoze - har du et screenshot - jeg er ikke med på hvad du mener ?
Jeg har lavet baggrunden i 1400x1200 og ved ikke hvordan jeg retter det og kan ikke se det herfra da min bærbare kun går til 1200px - er det den gråsorte billedbaggrund du mener ?
Avatar billede serverservice Praktikant
18. oktober 2009 - 21:26 #4
- Det er her du skal kigge http://server-service.dk/ - men jeg har ikke rettet validerings fejl endnu ..
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2009 - 21:37 #5
Min kommentar gik på undersiderne - men kan se at de peger over på det "forkerte" domæne så det jeg har skrevet skal ignoreres.

Til gengæld vil jeg så gerne påpege baggrundsbilledet - at lave det 1400x1200 er noget nær det mest uoptimale du kan gøre; 1px i bredden er alt rigeligt. Højden afhænger selvfølgelig stadig af hvor meget du har behov for.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. oktober 2009 - 21:42 #6
Kære Keysorsoze - Du må gerne læse hele mit indlæg inden du skriver og så argumentere for hvad du mener ?

Jeg har allerede skrevet at indhold henviser til den gamle side da jeg bare bruger den nye som demo for den anden.

Jeg ændrer den baggrund til en 1 px i bredden og ja enig den kan gøre siden tung.
Avatar billede snowball Novice
18. oktober 2009 - 21:44 #7
Det med baggrunden kan du se her: http://www.geertsen.dk/pub/889881.png

Kører 1680*1050
Avatar billede keysersoze Guru
18. oktober 2009 - 21:52 #8
Kære serverservice - Du må gerne læse hele mit indlæg og deri forstå at jeg skrev at jeg misfortolkede jeg dit spørgsmål da du ikke umiddelbart gjorde opmærksom på at undersiderne ikke hørte med og at jeg derfor vurderede på et forkert grundlag.
Avatar billede nissen2630 Novice
18. oktober 2009 - 22:14 #9
i FF 3.0, FF 3.5 IE6,7 og 8,Crome, Opera, og Safari ser det godt ud i 800x600, 1024x768 og 1280x800 under XP, FF 3.5 under win 7 køre også fino
Avatar billede serverservice Praktikant
18. oktober 2009 - 22:33 #10
Hej alle!
nu har jeg rettet validering og baggrund repaeat-x men ved ikke om det ser ok ud rent grafisk i 1600x .. ?

haha ved godt at validering ikke retter de grafiske fejl i css
men jeg har brugt lidt fra tidligere men har rettet det meste til
nu.

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fserver-service.dk%2F&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0&user-agent=W3C_Validator%2F1.654

tak for alle de gode råd og tips indtil vidre - men jeg kan ikke se den i 1600x...?
Avatar billede snowball Novice
18. oktober 2009 - 22:50 #11
Ser fint ud nu i 1680*1050 ;)
Avatar billede serverservice Praktikant
18. oktober 2009 - 23:23 #12
Puha det lyder lovende - tak snowball

Jeg søger en freelancer der skrap til css og evt php (i Odense ) e -> http://www.eksperten.dk/spm/889881

Jeg kan se at det især er kodning af css der koster mig meget tid og besvær og vil godt indrømme at jeg ikke er programmør eller lignende og bliver det sikkert ikke.
Avatar billede serverservice Praktikant
18. oktober 2009 - 23:27 #13
Hvis nogle af jer ser med skarpe øjne så er der et problem med hovedmenuen lige under banneret som er 1-2px for stor i højre side pga. border og jeg har forsøgt at rette men er ikke dygtig nok til det.
Avatar billede keysersoze Guru
19. oktober 2009 - 18:12 #14
Sæt bredden på menuBar til 948px i stedet for 100%.
Avatar billede serverservice Praktikant
19. oktober 2009 - 19:54 #15
Hej Keysorsoze - ja kan godt se din løsning
Men jeg har siddet og set søgt på det tag men kan ikke finde hvilken fil det er gemt i og kan ikke se det i css.
Er det noget du vil lave for mig - jeg betaler for det ?

MVH Dennis
Avatar billede serverservice Praktikant
21. oktober 2009 - 11:40 #16
I må gerne komme med nogle svar så jeg kan lukke
Tak for hjælpen til alle ...
Avatar billede keysersoze Guru
22. oktober 2009 - 07:47 #17
Jeg må have misset mails herfra - jeg kan desværre ikke tilbyde at lave det, men har du stadig problemer kan du prøve at lægge din kode ud på Eksperten. Det er et inline css der er problemet og ikke selve klassen.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. oktober 2009 - 11:18 #18
Det er ok. Jeg har fundet min codeworker nu, som vil arbejde for mig fremover.
Men tak for hjælpen ...