Avatar billede dkrso Nybegynder
17. oktober 2009 - 10:53 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

kan ikke ændre mappe navn i Vista 32 bit

Jeg har lige købt en Acer 5810 Timeline

Meget forundret kan jeg som administrator ikke ændre mappenavne.
Jeg har slået user account control fra, og er selvfølgelig adminstrator.

Er der nogle der kan hjælpe ?

Har installeret engelsk Vista 32 bit version

Kan for øvrigt heller ikke køre firefox 3.5 eller filezilla !! ??
Kan ikke finde nogle spørgsmål på emnet herinde.

På forhånd tak

René
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 10:56 #1
Højreklik > omdøb (rename) på mappen.
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 10:58 #2
hvilke fejl medelser får du ved at installere/køre firefox?, og du har opdateret alt?
Avatar billede dkrso Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:02 #3
Alle mapper er skrivebeskyttet, og dette kan jeg ikke fjerne

Har prøvet med hovedmappen f.eks. dokumenter, via properties fortalt den og undermapperne ikke skal være skrivebeskyttet.
Herefter kører den et job, men bagefter er mapperne stadig skrivebeskyttet.

Hvordan fjerner man dette ???
Avatar billede dkrso Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:04 #4
Kender til højreklik mm
Virker ikke
kan heller ikke omdøbe mapper på indsat USB

har installeret nyeste firefox 3,5,3
Sker intet når jeg starter op efter installation
Avatar billede fetmule Nybegynder
17. oktober 2009 - 11:11 #5
Hmmm, logget ind som admin, og kan ikke ændre navn på mappe, lyder mærkeligt.

Husk højre klik under installation af firefox, installer som admin.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2009 - 11:15 #6
er denne her også slået fra

http://www.freesystem.dk/modules/smartsection/item.php?itemid=268

den er der mange der glemmer men den er der altså
Avatar billede dkrso Nybegynder
17. oktober 2009 - 14:25 #7
treatmenice
Smid lige et svar.... det var lige hvad der skulle til...
Nu kan jeg ændre navne på mapperne.
Firefox og Filezilla virker også nu.
Kanon hjælp

Jeg har nu slettet min egen administrator profil, og bruger denne i stedet for.

Kunne nu godt tænke mig at vide hvorfor man ikke er administrator, selvom profilen siger man er det ?
Avatar billede dkrso Nybegynder
17. oktober 2009 - 14:27 #8
Her er svaret, hvis andre vil se med....

fra linket i treatmenice's svar...

I Windows XP var det muligt at sætte sit login til at være administrator og derefter have fuld adgang til alt på ens computer.

Superadministrator accounten er slået fra i Vista. Den normale administrator account i Vista har ikke fulde rettigheder over systemet, hvilket forklarer hvorfor man en gang imellem ikke kan få lov til at slette det man ønsker, selvom man kører systemet som administrator.

Der er en bagvedliggende administrator account og lurer, som endda ignorer UAC meddelelser.

For at aktivere super administrator accounten skal følgenede gøres.

1. Gå til start
2. Alle programmer
3. Tilbehør
4. Højreklik på command prompt og vælg kør som administrator
5. skriv "Net user administrator /active:yes"
6. Tryk ok

Nu kan superadministrator vælges fra login skærmen. der er ingen password på Accounten, det vil være en god ide at sætte et password på.

skriv følgene For at fjerne superadmin funktionen igen.

"Net user administrator /active:no"
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2009 - 15:12 #9
ok
det er man altid glemmer og nok bl.a er en af årsagerne til at vista aldrig blev en succes.
men der kan være mange andre ting - den var alt for tung at arbejde med - jeg må indrømme at windows 7 er formidabel i 32 bit hvis du kan bruge det til noget
Avatar billede dkrso Nybegynder
17. oktober 2009 - 15:44 #10
Kan windows 7 stadig hentes som beta ?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2009 - 16:14 #11
nej ikke officielt.

den findes i rtm + rtc i utorrent men det er vist ikke helt i orden hvis du ved hvad jeg mener.

du kan købe den i foretningerne d. 29 oktober i ren dansk version men ellers er den på engelsk d. 22 oktober og hvis du vælger ultimate versionen  kan den skifte sprog til dansk.

nu skulle eu sagen være afgjort så må vi håbe på at dollar kursen falder drastisk så vi kan få den lidt billigere.

der er ingen mail funktion i windows 7 så brug messinger eller opret en inden du skifter -

denne side er værd at studere hvis der er en indstilling der ikke lige ligger til højre benet
man slår den hen på det styresystem man vil nærlæse om.

http://www.howtogeek.com/

m.v.h
Avatar billede dkrso Nybegynder
17. oktober 2009 - 16:29 #12
takker endnu en gang...

Bruger kun webmail, så ikke noget problem.
Har efterhånden hørt meget godt om windows 7, men ikke selv haft tid til at prøve det af.
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2009 - 17:19 #13
glæd dig -det er det bedste de endnu har lavet.