Avatar billede mikaelboldt Nybegynder
15. oktober 2009 - 16:25 Der er 5 kommentarer

Router, NAS og adgang via internettet.

Jeg har en Gigabit BR02G Router og en Disk Station Synology DS209

Nu vil jeg gerne sætte enhederne op således at jeg kan tilgå min Disk Station udefra, via internettet med FTP.

Jeg har oprettet en konto og webadresse på dyndns.com
Jeg har indsat konto og webadresse i DS209

men når jeg kalder på webadressen, popper der et indtastningsfelt op så jeg kan få kontakt med min router.

Det er jo ikke meningen.

Hvad gør jeg?

det må være noget med viderestilling af kald udefra til DS'en
og så må routerens administrationspanel kun kunne tilgås fra netværket og ikke fra internettet.

Giv venligst forklaring så detaljeret som muligt
jeg er selvlært autodidakt indenfor IT.

på forhånd tak
Avatar billede bdf Mester
16. oktober 2009 - 16:17 #1
Du skal bruge port/NAT 5000 til at kunne administrere den udefra :)
Avatar billede bdf Mester
16. oktober 2009 - 16:41 #2
Lykkes det? hvis ja, så husk at få lukket spørgsmålet :)

Go Weekend...
M.v.h.
Avatar billede mikaelboldt Nybegynder
16. oktober 2009 - 17:17 #3
aner ikke hvad NAT 5000 er?

jeg ved jeg skal indstille noget routeren, men kan simpelthen ikke forstå hvad.

på routeren er NAS'en sat i port 1, min netværksprinter i port 2 - resten kører trådløst.

Måske skal jeg låse ip-erne fast til portene, men
1) hvordan?
2) hvilket nr, så jeg undgår konflikt?
Avatar billede bdf Mester
16. oktober 2009 - 17:37 #4
1.
Du skal logge ind på din router, den har højst sandsynlig ipen 192.168.1.1 eller 10.0.0.1
2.
Find noget der hedder NAT/Portforward og åbn port 5000 til den IP din Synology har...

Hvis du har givet helt op kan jeg hjælpe dig via fjernsupport senere i aften hvis det har interresse?

M.v.h.
Avatar billede bdf Mester
16. oktober 2009 - 19:38 #5
Lykkes det?