Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2009 - 03:08 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ændring af tidsformat i RSS

Hej eksperten

Synes ikke jeg kan få min tidsformat i min RSS til at virke, pt. vises tiden som vinden blæser. Vil gerne have den til og vise i formatet dd-mm-åååå.

I min MySQL database er mit felts datatype sat til date og indeholder derfor en dato med åååå-mm-dd.

Jeg har forsøgt med:
date("d-m-Y",strtotime($row['date']))
Men uden held.

Kan i hjælpe mig med dette?

Min kode ser således ud:

<?php
header("Content-Type: application/rss+xml; charset=ISO-8859-1");

DEFINE ('DB_USER', 'username');  //Brugernavn til MyAQL
DEFINE ('DB_PASSWORD', 'password');  //Password til MySQL
DEFINE ('DB_HOST', 'localhost');  //Host til MySQL
DEFINE ('DB_NAME', 'tablename');  //Databasenavn til MySQL

$rssfeed = '<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>';
$rssfeed .= '<rss version="2.0">';
$rssfeed .= '<channel>';
$rssfeed .= '<title>jensjungersen.dk</title>';  //Adresse til hjemmesiden
$rssfeed .= '<link>http://www.jensjungersen.dk</link>';  //Adresse til hjemmesiden
$rssfeed .= '<description>RSS feed</description>';  //Beskrivelse
$rssfeed .= '<language>da</language>';  //Valg af sprog
$rssfeed .= '<copyright>Copyright (C) 2009 jensjungersen.dk</copyright>';  //Copyright

  $connection = @mysql_connect(DB_HOST, DB_USER, DB_PASSWORD)
        or die('Could not connect to database');
    mysql_select_db(DB_NAME)
        or die ('Could not select database');

    $query = "SELECT * FROM indlaeg ORDER BY id DESC";  //Angiv hvilken tabel der skal bruges
    $result = mysql_query($query) or die ("Could not execute query");

    while($row = mysql_fetch_array($result)) {
        extract($row);

          $hjemmeside = "http://www.jensjungersen.dk/indlaeg/indlaeg_vis.php?id=";

        $rssfeed .= '<item>';
        $rssfeed .= '<title>' . $overskrift . '</title>';  //Angiv celle
        $rssfeed .= '<description>' . $indhold . '</description>';  //Angiv celle
        $rssfeed .= '<link>' . $hjemmeside . '' . $id . '</link>';  //Angiv celle
        $rssfeed .= '<pubDate>' . date("D, d M Y H:i:s", strtotime($date)) . '</pubDate>';  //Angiv celle "d-m-Y",strtotime($row['date'])
        $rssfeed .= '</item>';
    }

    $rssfeed .= '</channel>';
    $rssfeed .= '</rss>';

    echo $rssfeed;
?>
Avatar billede bente_fiber Nybegynder
13. oktober 2009 - 06:14 #1
Der er regler for, hvilket format dato skal være i RSS..
http://cyber.law.harvard.edu/rss/rss.html

Jeg vil anbefale dig, at gemme datofelter i Sql som linux-datatime. Det gør det meget nemmere for dig, at arbejde med. Og du slipper for, at skulle bruge ressourcer på, at konventere det hver gang du skal bruge det.

- Simon
http://www.mybabe.dk
Avatar billede Slettet bruger
13. oktober 2009 - 10:02 #2
Hvor gøres dette? Jeg synes ikke jeg kan finde nogen Datatype der hedder linux-datatime :S

Lidt mere info tak.
Avatar billede bente_fiber Nybegynder
26. oktober 2009 - 03:33 #3
Unix datetime er time() i php...
Gem i stedet den i din database og benyte date() funktionen til at vise datoen i det format du ønsker.

Det vil jeg klart anbefale dig at gøre, medmindre du programmere asp.net.
Avatar billede Slettet bruger
03. maj 2010 - 15:00 #4
Fandt aldrig en løsning!