Avatar billede Noam-9 Praktikant
13. juli 2001 - 18:38 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Overrule browserinstillinger

I ie er der under sideopsætning defineret hvordan en internetside skal skrives ud. Jeg er ved at lave en \"printervenlig\" udgave af et dokument på nettet, og kunne i den forbindelse godt tænke mig at kunne overrule disse indstillinger.
Er det muligt, og i givet fald hvordan?

Det vigtigste er at få sidehoved og sidefod væk, men også evt. at ændre på margin. Og så er det supervigtigt at det kun kommer til at gælde for den ene udskrift, (altså kun mit dokument, og ikke de næste 20 indtil brugeren finder ud af hvad der er galt).

~Kurt
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2001 - 19:07 #1
Det kan man forhåbentlig ikke - du kunne jo lave det i PDF-format i stedet for.
Der kan du bestemme alt.
Avatar billede Noam-9 Praktikant
13. juli 2001 - 19:36 #2
Det er en adresseliste der henter sit indhold i en database, så jeg tror det vil blive for omstændigt at skulle lave en pdf-fil hver gang der er lavet ændringer i basen (1-2 gange ugentligt, tror jeg)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2001 - 19:41 #3
Jah, det skulle jo ske automatisk med en PDF-\"komponent\". Ikke nemt, men
brugervenligt :)
Avatar billede Noam-9 Praktikant
13. juli 2001 - 19:50 #4
Kan du forklare det lidt nærmere...
Er det en komponent der skal installeres på serveren og kaldes på en eller anden måde?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. juli 2001 - 19:57 #5
Ja, det er - som jeg forestiller mig det - \"noget\" man skal have på serveren.
Jeg har nu aldrig fået det til at virke, men man kan lave et PDF-dokument med
f.eks. data fra en database, hver gang en bruger be\'r om det.
Avatar billede avnes Nybegynder
13. juli 2001 - 22:41 #6
Du kan for eksempel bruge Oracle Reports Server til at lave PDF filen. Der ligger download version på http://technet.oracle.com/
Avatar billede nielsverner Nybegynder
14. juli 2001 - 19:27 #7
Hvilket sprog er siden skrevet i, og hvad for en database henter den fra?
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. juli 2001 - 20:19 #8
her er en til at fjerne sidehoved og sidefod. den duer kun i IE, og kun hvis klienten ikke har sat sin sikkerhed ret højt :)
http://www.eksperten.dk/spm/50169

mvh JakobA
Avatar billede Noam-9 Praktikant
15. juli 2001 - 13:43 #9
Supergodt, det var lige hvad jeg skulle bruge.
Takker mange gange.

~Kurt