Avatar billede bananclaus Nybegynder
10. oktober 2009 - 07:24 Der er 7 kommentarer

Dele internet fra 3

Hvordan deler jeg internet fra en USB fra 3? Indtil videre har jeg den tilsluttet på værtscomputeren og sat min trådløse router i netkortet. Men der er "Begrænset eller ingen forbindelse"  på netkortet sikkert fordi den ikke får tildelt en IP.
Hvordan skal indstillingerne være så det virker?

Claus
Avatar billede riversen Nybegynder
10. oktober 2009 - 08:14 #1
det er længe siden jeg har gjort det, men du bør kunne højreklikke på din 3 forbindelse (under netværksforbindelser) og vælg egenskaber. Herunder er der et delingsfaneblad.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
10. oktober 2009 - 08:37 #2
Det er gjort uden det virkede.
Avatar billede riversen Nybegynder
10. oktober 2009 - 10:06 #3
du skal jo så sørge for dine klienter for IP fra den pc hvor forbindelsen er delt så vidt jeg husker.
Avatar billede leif Seniormester
10. oktober 2009 - 12:02 #4
Den "nemme" er at købe en router som har mulighed for USB tilslutning og opkaldsforbindelse der igennem. 3 har vist selv nogen som du kan købe.
Avatar billede bananclaus Nybegynder
10. oktober 2009 - 12:45 #5
Ja men den løsning bliver samtidig også den dyreste for kun ca 4 dage. Er mit spørgsmål virkelig så svært at løse?
Avatar billede ziron Nybegynder
10. oktober 2009 - 17:01 #6
Avatar billede bananclaus Nybegynder
11. oktober 2009 - 20:21 #7
Så fik jeg det til at virke.
Startede med at dele mit internet fra 3. Derefter lavede jeg en Netværksbro mellem  netkortet og det trådløse netkortet. Satte herefter kablet i computeren fra min router og så virker det i hele huset nu.

Claus