Avatar billede 49jensen Nybegynder
08. oktober 2009 - 10:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tilføjelsesforspørgsel

Jeg vil gerne undgå at få fejlmeddelse når jeg kører en tilføjelsesforespørgsel og forsøger at tilføje en dubletpost i en tabel, hvor id er indekseret til ingen dubletter.
Avatar billede mugs Novice
08. oktober 2009 - 10:55 #1
DoCmd.SetWarnings False
DoCmd.OpenQuery "din forespørgsel"
DoCmd.SetWarnings True
Avatar billede 49jensen Nybegynder
08. oktober 2009 - 11:36 #2
Hvor skal koden lægges ind.
Jeg må nok hellere forklare nærmere.
Tilføjelsesforspørgslen "Qry 1" er oprettet udfra "Tbl 1" og skal tilføje poster i "Tbl 2". I formularen "Frm 1" indtaster jeg poster i "Tbl 1". Når jeg lukker "Frm 1" køres "Qry 1" og tilføjer poster i "Tbl 2". "Tbl 2"´kan ikke indeholde dubletter.
Når jeg åbner og lukker "Frm 1" vil der kunne forekomme overførsel af dubletter, og da "Tbl 2" ikke kan indeholde dubletter kommer fejlmeddelsen "MCA kan ikke tilføje alle posterne i tilføjelsesfiorespørgslen" nøglefejl m.v.
Spørgsmålet er hvordan jeg undgår denne meddellelse.
Avatar billede mugs Novice
08. oktober 2009 - 11:46 #3
"Spørgsmålet er hvordan jeg undgår denne meddellelse"

Det gør du ved at sætte Warnings til False, som slår Access indbygede advarsler fra. Husk altid at sætte warnings til True igen, ellers forbliver de frakoblede i hele applikationen.

Du indsætter koden samme sted som du kører forespørgslen. Warnings til False lige før forespørgslen esekveres og til True lige efter, nøjagtig som i mit eksempel.
Avatar billede 49jensen Nybegynder
08. oktober 2009 - 11:58 #4
Virker perfekt, mange tak.
Avatar billede mugs Novice
08. oktober 2009 - 12:08 #5
Selv tak - Og tak for point.