Avatar billede brison Nybegynder
07. oktober 2009 - 22:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

WinXp home som server med apache

Hejsa Eksperter!

Ville gerne køre en webserver hjemmefra.

Har en maskine med xp home på og havde sådan set tænkt mig at bruge den med apache.

Men er der ikke noget med at der er maks 10 connections samtidig i xp home??

Er det så bedre med xp pro??

På forhånd tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
07. oktober 2009 - 22:58 #1
Den connection max. er en max. i den IIS som kommer med XP Pro. Der er ikke noget max. paa connections for Apache. Pro eller Home.
Avatar billede Excizted Nybegynder
07. oktober 2009 - 23:01 #2
Du kan maks have 5 connections samtidigt i xp home. XP Pro understøtter 10 connections.

Jeg har selv på et tidspunkt kørt en spilserver på xp pro, hvor jeg havde mere end 10 spillere online - så jeg er ikke helt sikkert på hvor de connection er gældende.

Desuden så sender apache blot siden afsted til hvem end der ser din side - jeg vil ikke mene at den skulle holde nogen åbne connections.
Avatar billede Excizted Nybegynder
07. oktober 2009 - 23:03 #3
Forresten så vil jeg anbefale dig at prøve Linux :)
Hvis du vælger Ubuntu kan du finde enormt (udråb) mange topics der kan hjælpe dig - gennem google.

At sætte en webserver op på Linux + en FTP server så du kan lægge filer på webserveren udefra er såre simpelt at du kan finde en 10 steps guide der nemt tager dig igennem det! ;)

Dette er blot et tip, da jeg selv blev rådet til at prøve Linux og har virkelig haft meget sjov ud af det, og kører nu adskillige produktive servere på linux platformen (som i min mening er meget mere konfigurérbar og stabil end windows) :D
Avatar billede brison Nybegynder
07. oktober 2009 - 23:11 #4
Okay så kan sagtens køre en webserver på home med apache uden at være bekymret om der kun er 10 der kan se siden samtidig.

Har allerede en linux stående og den er meget stabbil, men føler mig dog mere hjemme i windows, og da det også er windows jeg bruger til daglig synes det ville være lettere også at bruge det på serveren.

For hvis ikke jeg bruger linux hver dag så synes jeg man glemmer det.

>>Arne_v smider du også lige et svar så kan i dele!
Avatar billede Excizted Nybegynder
07. oktober 2009 - 23:17 #5
Du skal ikke bekymre dig om ret meget når du kører en webserver! :)
Det er noget af det simpleste af hoste, da det kræver meget lidt af både hardware, software og båndbredde!
Held og lykke med din webserver ! :D
Avatar billede arne_v Ekspert
08. oktober 2009 - 01:28 #6
Too late.