Avatar billede borsthansen Nybegynder
07. oktober 2009 - 20:19 Der er 5 kommentarer

Nat sessions på Zyxel

Jeg har problemer med min Zyxel Zywall 10.
Den skriver ofte i loggen at "User exceeds max number of host per session".
Jeg kan løse problemet ved i et CLI at skrive "ip nat session 1024", men løsningen er kun midlertidig.
Efter et par dage eller en genstart er problemet det samme.
Hvordan får jeg sat de 1024 som standard?
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 20:27 #1
Husker du at gemme konfigurationen når du har lavet om i den?
Avatar billede borsthansen Nybegynder
07. oktober 2009 - 21:23 #2
Jeg kender ikke cli kommandoen til at gemme konfigurationen så det kan sagtens være det der er problemet.
Avatar billede justrace Novice
07. oktober 2009 - 22:51 #3
Kan ikke helt huske det, men mener når du er ude af cli kan du vælge det i menuen.
Avatar billede borsthansen Nybegynder
08. oktober 2009 - 07:33 #4
Jeg har kun mulighed for at lave en backup af konfigurationen.
Mener at have læst et sted at man kan skrive til Rom, men jeg ved bare ikke hvordan.
Avatar billede justrace Novice
08. oktober 2009 - 07:40 #5
Kan ikke huske den 10'er, da det er længe siden jeg havde en, men på mange enheder hvor man bruger CLI, kan man skrive enten "help" eller "?" og få en liste over kommandoer der kan bruges i en given situation.

Husk det er uden "". :)

Prøv evt at skrive "s" (Save) og et "?". Så kan det være den kommer med forslag.