Avatar billede hugopedersen Nybegynder
06. oktober 2009 - 19:15 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

1 vejs synkronisering

Jeg har en database med en masse data i som jeg godt vil gemme nogen af væk.
Jeg vil så gøre det at jeg opretter en kopi af databasen og så sletter jeg data ældre end 2 år i min master.
Findes der et værktøj der gør at jeg efterfølgende med mellemrum kan køre en synkronisering der tager nye data fra masterdatabasen og kopierer dem over i min 'backup'?
Det er meget vigtigt at den kun gør det den ene vej.
Avatar billede Slettet bruger
14. oktober 2009 - 21:09 #1
en opdateringsforespørgsel i master

insert into <Ktabel> in <path-to-kopidatabase> select * from <tabel> where <datofield> < ... and <datofield > ...

kørt af en vba funktion der forholder sig til datoer i master og kopi og laver datoerne i opdateringsforespørgslerne om. En forespørgsel kan ændres i vba:

Sub setQuerySQL(qname, sql)
    Dim qdf As QueryDef
    If objHasItem(CurrentDb.QueryDefs, qname) Then
        CurrentDb.QueryDefs.delete qname: End If
    CurrentDb.CreateQueryDef qname, sql
End Sub

Function objHasItem(col As Object, indexStr) As Boolean
    Dim dummy
    On Error GoTo err
    dummy = col.item(indexStr)
    objHasItem = True
err:
End Function
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
19. oktober 2009 - 08:30 #2
Det skal være et eksternt værktøj forstået på den måde at det ikke er muligt at få adgang til frontend. Der er kun adgang til datafilerne.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
02. november 2009 - 08:15 #3
Jeg fandt ud af at http://www.dbconvert.com/ laver nogle rimeligt billige løsninger på mit problem.
Avatar billede Slettet bruger
03. november 2009 - 23:16 #4
OK - interessant. Mit skud fra hoften var bare en 'lille møtræk', som var tiltænkt at lægge i selve backenden.