Avatar billede mijaysen Praktikant
02. oktober 2009 - 12:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bærbar uden lyd

Hej eksperter.
Jeg har lige købt mig en brugt bærbar, men der kommer ingen lyd ud fra højtalerne. Driveren er korrekt installeret og hvis jeg slår høretelefoner ind i jacksticket kommer der lyd ud af høretelefonerne, men computerens højtallere vil ikke spille. Hvad kan det skyldes? Og hvad kan jeg gøre for at få det lavet?
Avatar billede Blandy Praktikant
02. oktober 2009 - 12:46 #1
Hvis du kan hører lyd via dine hørertelefoner, og ikke i selve computerens højtalere, kan det lade til at computerns højtaler er defekte. Ham du købte bærbaren af sagde ikke noget om at højtalerne var defekte gjorde han?

Begge lydudgange kører på samme driver, så hvis den ene udgang virker, men den anden ikke gør, så kan de kun være defekte.
Avatar billede Schmidt25 Nybegynder
02. oktober 2009 - 12:58 #2
Ja det kan godt lyde som en defekt, ellers prøv at se om der er flere valg muligheder i lydindstillinger, gå til kontrol panel og lydindstillinger tjek hvilken udgang den står til, kan du vælge en anden udgang, så prøv den af.
Avatar billede mijaysen Praktikant
02. oktober 2009 - 13:04 #3
Efter min opfattelse er de også defekte, manden jeg købte af sagde intet om de ikke virkede. Men kan det laves? Kan man købe nogle nye højtallere og putte i, vil ikke have sådan et par store højtalere men nogle der skal side inde i computeren??? Og har leget lidt med lydindstillingerne uden held.
Avatar billede Blandy Praktikant
02. oktober 2009 - 13:21 #4
Det er vist ret omstændigt og skifte højtalerne i selve kabinettet. Jeg vil foreslå at du køber nogle eksterne og sætter i jackstikket fast. De kan fåes for overkommelige beløber. Desuden vil det både koste teknikker og materiale, hvis du skal have nyt i selve kabinettet, og garantien er vel for længst overskredet på din bærbar.

Så køb nogle højtaler til en pris du kan overkomme, det lyder også væsentlig bedre end de onboard-systemer.
Avatar billede mijaysen Praktikant
02. oktober 2009 - 13:33 #5
har du nogle id'er så? Helst nogle man kan sætte fast på bærbaren og uden strømkabel (da jeg bruger den meget til rejser osv.)
Avatar billede Blandy Praktikant
02. oktober 2009 - 13:45 #6
det kommer meget an på hvad du skalbruge det til. Men gå ind på dette link og søg efter hvad du har brug for;)
http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?sp=all&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5e%22Lyd%7c77%2fPC+h%c3%b8jtaler%7c18%22%24&s=popularity&cpath=1-77-18

Giv evt point hvis du er tilfreds med mine svar;)

Held og lykke og god weekend.
Avatar billede thov Forsker
02. oktober 2009 - 14:28 #7
Har du prøvet at aktivere højttalerne med den rigtige tastekombination ?
En af F-tasterne har en højttaler-ikon - hold <Fn> tasten nede, og tryk på ht-ikon tasten, så spiller det nok :-)

Hovedtelefon bøsningen kan godt spille, selvom computerens indbyggede højttalere er deaktiverede.
Avatar billede mijaysen Praktikant
03. oktober 2009 - 17:02 #9
Blandy- Jeg vil gerne have nogen der enden er usynslige som dem der sætter inden i eller også nogen der sidder fast på bærbare som nogle små runde højtallere man kan sitte fast eller lign.

thov- Meget godt alternertiv men desværre så har jeg ikke sådan et højtaller ikon. Eller tak for hjælpen

john_stigers- Den første virker rigtig fin. Lidt dyr men eller meget fin
Avatar billede thov Forsker
03. oktober 2009 - 17:22 #10
Det må være en meget speciel computer :-)
Mine 3 bærbare har henholdsvis F3, F7 og F8 som højttalerafbryder (sammen med Fn tasten).
Avatar billede mijaysen Praktikant
05. oktober 2009 - 12:04 #11
F3=Batteri F7=En firkant og en computer F8=En blæser og en computer. Har for sjov prøvet at klikke på fn og alle taster på mit tastetur uden held :(
Avatar billede mijaysen Praktikant
11. oktober 2009 - 14:14 #12
Tak for svarene. Jeg må ud og købe nogle nye højtallere. Jeg vil gerne dele den her mellem john_stigers og blandy men mangler et svar fra dig john_stigers.