Avatar billede jkjonas Nybegynder
01. oktober 2009 - 21:14 Der er 1 kommentar

Macbook pro med svigtende AirPort

Min kære mor har for lidt over en uge siden købt sig en helt ny Macbook Pro. Den har virket upåklageligt indtil i forgårs, hvor den lige pludselig, efter at have været tændt og slukket, ikke længere ville gå på vores trådløse netværk.
Den eneste forklaring, den giver, er, at der efter sigende ikke skulle være noget AirPort-kort installeret.
Min mor har ikke fiflet med macbook'ens styresystem eller det der ligner, og derfor er det et stort mysterium for mig, at den pludselig ikke kan finde den indbyggede hardware længere.
Er der nogen, der har oplevet noget lignende?
Vil en geninstallering af computerens styresystem(Snow Leopard) kunne gøre en forskel?
Det er meningen, at computeren skal afleveres i den lokale Mac-butik, men hvis I kan spare min mor den tid vil jeg være taknemmelig!
Avatar billede egonspock Seniormester
01. oktober 2009 - 22:51 #1
Jeg har prøvet det samme på en ældre Macbook Pro og på den var det et midlertidigt problem, der dukkede op med uges mellemrum. På den kunne man blot genstarte og så kom airporten igen, måske ved at man slog den til oppe i menulinjen (trekanten, der ligesom mangler indholdet). Jeg vil gætte på at det er en fejl enten på motherboardet, forbindelsen til kortet eller selve kortet det er galt med. Jeg tror ikke at det er styresystemet, man kan laste. I Konsolen (under programmer->hjælpeprogrammer) kan man søge på airport og se hvad der kommer frem. Det er ligesom EventViewer på en windows-maskine blot med lidt mere gods på.