Avatar billede alona Nybegynder
29. september 2009 - 20:31 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kopiering til DVD

Det er ikke et problem at kopiere billeder fra computeren over på en DVD, men det er bestemt et problem at få billederne vist på en fladskærm, når man har lagt DVDen i en Samsung harddisk optaer.
Hvad gør jeg forkert?
Avatar billede milter Ekspert
29. september 2009 - 20:43 #1
Hvordan viser dine problemer sig?

Hvilken filtype har billederne?

Hvor store er filerne?

Hvad hedder din Samsung?
Avatar billede alona Nybegynder
30. september 2009 - 17:21 #2
Samsung DVD HR 737-RW-R skubber efter et stykke tid DVDen ud og siger noget med not played nor recorded. Billederne er fra et Canon digitalt camera, men jeg ved ikke noget om filtyper - beklager. Billederne fylder kun ca. 200 MB, DVDen er 4,7 GB.
DVDen der er brugt er Philips DVD-R.
Avatar billede milter Ekspert
30. september 2009 - 18:50 #3
Lød beskeden sådan:

"This disc can be neither played nor recorded."

Hvis, så kan det skyldes et par ting.

1: Der er en defekt på DVD-skiven.

2: Din Samsung kan ikke lide lige netop den type DVD-er. Det sker ikke så tit, men det er set før. Hvis du kan spille andre hjemmebrændte DVD'er af det mærke, er det ikke problemet.

3: Læsehovedet på din Samsung er beskidt eller slidt og kan ikke læse DVD'en.

Har du prøvet det samme projekt før med held, dvs. at brænde billeder til DVD og derefter afspille dem på din Samsung?
Avatar billede alona Nybegynder
30. september 2009 - 19:41 #4
Beskeden lyder nøjagtig, som du siger.
Der er ingen problemer med at brænde en tekst fra harddisken over på en DVD, det fungerer fint. Ligeledes kan film lånt på biblioteket også fint afspilles. Vi kan bare kopiere billederne over på et et USB stik til at sætte i fladskærmen, så er der ingen problemer.
Vi har også fået billeder fra en fotohandler på en DVD også uden problemer. Måske er det vores computer, der gør et eller andet forkert, vi har Vista. Lidt irriterende er det. Iøvrigt tak for hjælpen.
Avatar billede milter Ekspert
30. september 2009 - 20:06 #5
Kan I åbne DVD'en på computeren?

Er I sikre på, at DVD'en er "lukket". For at en DVD kan læses i jeres Samsung, skal den afsluttes med en såkaldt "lead out". Hvis I under brændingen har valgt et punkt undervejs, som sagde noget i retning af: "Luk ikke DVD'en, så der senere kan tilføjes flere filer/billeder", så vil den ikke blive afsluttet på en måde, så Samsungen kan læse den.

Hvis I har mulighed for det, så prøv at brænde på en DVD af et andet mærke. Prøv også DVD'en i en anden afspiller hos venner eller lignende.
Avatar billede alona Nybegynder
30. september 2009 - 23:52 #6
Det vil vi prøve, men har først mulighed for det om nogle dage . Tak
Avatar billede alona Nybegynder
30. september 2009 - 23:54 #7
Ja, vi kan åbne DVDen på computeren.