Avatar billede Julbeck Nybegynder
29. september 2009 - 16:49 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Unknown device

Hej Forum

Jeg er stødt på et problem i Windows 7 RC Build 7100.

Jeg bruger en Acer Aspire Idea 511 som HTPC, frontend Win 7 RC.

Jeg har installeret 2 Firedtv-t tv tunere, men da jeg installerede no. 2 tuner kom der en fejl under enheds drivere, der er dukket en "unknown device" under USB Controllere i enhedshåndtering. Samtidig er min MCE remote control stoppet med at virke.

Jeg har prøvet at rydde op i registrerings databasen, genoprette fra et tidligere gendannelses punkt, og fjerne den "unknown device" for at løse problemet.

Det skal siges at Firedtv-t kører via Firewire og at der ikke er sluttet noget som helst til nogen USB port på min HTPC.

Lige pt. ser eneste løsning ud til at være re-install, alle gode råd modtages.

/Michael
Avatar billede Slettet bruger
29. september 2009 - 19:08 #1
prøv om dette program kan fortælle dig hvad det er for noget.

http://www.zhangduo.com/udi.html

m.v.h
Avatar billede Julbeck Nybegynder
30. september 2009 - 09:41 #2
Ok har prøvet dette program, men det hjalp desværre ikke.

Jeg er nået frem til at min IR modtager til remoten er stoppet med at virke, sjovt nok virker den for tastaturet.

Jeg tror desværre at aneste mulihed er re-installation.
Avatar billede Julbeck Nybegynder
07. oktober 2009 - 11:08 #3
He He, man må elske at hade Windows.

Mistede strømmen i huset, da alt var tilbage til normal kunne Windows godt finde min Unknown device :-S
Avatar billede Slettet bruger
07. oktober 2009 - 11:39 #4
nej man kan altid komme ud for noget der ikke kan forklares.
kender du vitsen:
en mand får muligheden for at få et ønske opfyldt hos vor herre.
han vil gerne have en 4 sporet motorvej til århus.
ah siger vor herre - har du ikke et lettere ønske
så ville han godt kunne forstå kvinder.
vor herre svarede skal motorvejen være i begge retninger.

m.v.h