Avatar billede thomasmyg Nybegynder
27. september 2009 - 23:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

OMA

Nu tror jeg snart jeg har prøvet alt og jeg kan bare ikke få OMA til at virke.

Mobil
jeg har skrevet http://<servernavn>.<domæne>.dk sagt ja til sikker forbindelse, valgt forbindelsestype wap, jeg har valgt og bruge port 81, indtastet brungernavn, kodeord og domænenavn.

Routeren
der har jeg forwardet port 81 til min exchange server.

Serveren
OMA er enabled, ved ikke om jeg i IIS manager skal definere at OMA sitet skal lytte til port 81 når det som standard er port 80 eller om det skal gøres i Exchange System Manager eller om det overhoved er nødvendigt.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
27. september 2009 - 23:38 #1
sikker forbindelse ????

så har du vel også husket at kopier dit certifikat ud på den mobile enhed

men oma er noget forældet gammel skrammel, hvorfor bruger du ikke acticesync

skift til exchange 2oo7
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
27. september 2009 - 23:42 #2
ja sikker forbindelse det er vel port 443 der tænkes på her, eller???

Hvordan kopiere jeg certificatet ud på mobilen?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. september 2009 - 00:05 #3
port 443 er normal sikker forbindelse, men du skriver selv port81 og bruger http og uden at specficer port 81
så jeg ved ikke hvad du mener

hvordan du kopier certifikatet ????
skal jeg gætte på telefon model..
men på en nokia kan det bla. gøres med et kabel, trådløs, bluetouch, infrarød, usb
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. september 2009 - 00:15 #4
Sorry, jeg har en nokia E51

Jeg har 5 felter jeg skal udfylde på mobilen
Exchange-server
der har jeg skrevet <servernavn>.<domæne>.dk

Sikker forbindelse
der har jeg skrevet ja

Adgangspunkt
der har jeg skrevet TDC WAP 3G+GPRS

Synk. under roaming
der har jeg beholdt standard (Ja, altid)

og Brug standardport
og der har jeg lige rettet til ja
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
28. september 2009 - 00:20 #5
jeg er ikke sikker på at det er OMA

og hvis du er på internettet skal du ikke skriver servernavn, med mindre dit servernavn er registreret i en offentlig DNS

jeg tror derimod der skal stå, eksempelvis mail.slagterhund.dk
hvis der er oprettet en Arecord der hedder mail i zonen slagterhund.dk
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. september 2009 - 00:37 #6
nu skriver du godt nok at du ikke tror det er OMA den er gal med. Nu har jeg lige prøvet og gøre det over LAN og jeg HAR sikret med at min lokale DNS er sat korrekt op med de rigtige A records og rigtige zoner. Nu er min indstillinger som følgende:

Exchange-server
<servernavn>.<domæne>.local

Sikker forbindelse
ja

Adgangspunkt
domænenavn-WIFI

Synk. under roaming
Ja, altid

Brug standardport
ja

og når jeg så prøver og synkronisere får jeg følgende fejl:
Fejl i Exchange serveren. Prøv igen senere.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
28. september 2009 - 14:54 #7
Jeg har lige en opsumering imens jeg alligevel venter på flere svare/mere hjælp.

Jeg er kommet så langt, at når jeg starter synkroniseringen, så står der i status "Tilslutter", så skriver den "Tilsluttet" og jeg får så denne besked "Webstedet har sendt et certifikan med et andet websted end det, der blev anmodet om. Acceptér alligevel?" Jeg vælger så "Acceptér denne gang." og så får jeg denne fejl, "Fejl i Exchange-serveren. Prøv igen senere."

Er det simpelthen fordi at det certifikat jeg har på min exchange server kun passer til min OWA adgang?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. oktober 2009 - 18:34 #8
Jeg lukker spørgsmålet når der ikke er flere der vil/kan hjælpe.