Avatar billede lalledk Nybegynder
25. september 2009 - 18:06 Der er 6 kommentarer

Streaming af videoer

Hej
Jeg har problemer med, at min downloadhastighed falder rigtig meget, når jeg streamer videoer på f.eks. Youtube. I baren, der viser, hvor meget videoen er loadet, tager den først et godt stykke og derefter går det meget, meget langsomt, så jeg bliver nødt til at sætte videoen på pause i et stykke tid, så den kan blive færdig. Hvis jeg laver en hastighedsmåling hos TDC eller Telia, så viser den, at jeg får de 10 mbit, som jeg betaler for. Der er heller ikke problemer med at downloade filer generelt - det er kun, når jeg streamer.
Jeg kører Windows Vista Home Edition og bruger "avast!" til beskyttelse.
Er der nogen, der har en idé om, hvad problemet kan være?
På forhånd tak!

/lalledk
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. september 2009 - 00:51 #1
Youtube !
Avatar billede lalledk Nybegynder
26. september 2009 - 02:19 #2
Serverne jeg streamer fra, kan selvfølgelig godt være problemet, men jeg har ikke haft problemet før, og hvis jeg sidder ved andre computere, på andre forbindelser, er hastigheden på ingen måde så lav. Jeg tvivler meget på, at det i dette tilfælde drejer sig om serveren, jeg henter fra, men du kender måske en måde, jeg kan identificere problemet på? :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
26. september 2009 - 11:42 #3
Jeg mener bare det er på for tyndt grundlag at tro der er noget i vejen med din maskine, blot fordi youtube hakker i det. At du har en 10 Mbit forbindelse, fortæller blot om den båndbredde du har til din leverandør, men på den anden side af din leverandør, kæmper du samme med alle andre om den til rådighed værende båndbredde, og netop youtube er et choke-point.

Internettet kan godt visualiseres på samme måde som det lokale vandværk. Hvis mange har åbnet for hanerne, får alle lidt mindre ud af dem pr. sekund.

Du kunne gå ind på www.dr.dk og i venstre side under TV klikker du på linket Se dr.dk TV
SE klippet Maria og Michael, og du kan godt teste med flere af de klip der er der. Hvad siger den til det ?
Avatar billede varmestuen Nybegynder
23. oktober 2009 - 15:45 #4
Er der nogen der kan forklare mig, hvad der skal til for at sende en video via internettet?
Jeg er god til at lave film, men jeg har overhovedet ingen forstand på det tekniske ang. streaming af video.
Jeg er i besiddelse af en video maskine med mini DV bånd. Denne maskine har phonostik og I-link out!

Venlig hilsen
Arne Rasmussen
Avatar billede Faromme Praktikant
10. maj 2010 - 20:42 #5
Fandt du nogensinde en løsning på dette problem? Jeg sidder netop med samme problem på en vista maskine der ikke kan holde en stream igang der kun kræver ca 1 mbit netforbindelse. 2 andre maskiner i huset kan godt streame selv samme udsendelse på et online site. Hvad kan grunden være til dette? Det skal siges det er wmv stream som gennem mediaplayer. youtube flash videoer selv i 1080p er intet problem, men lige netop wmv kokser den totalt i.
Avatar billede lalledk Nybegynder
01. maj 2011 - 12:26 #6
Dragonknight må lige poste et svar for forklaringen :)