Avatar billede livse9 Nybegynder
24. september 2009 - 15:47 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sende autosvar til en bestemt afsender

Hej

Kan jeg sætte Outlook op til at sende et svar automatisk til en bestemt afsender? Så hver hgang jeg får en mail fra fx psyko@mail.com, sender den automatist et svar tilbage med "Din mail er blevet slettet ulæst"?

Håber på god hjælp som sædvanlig :)
Avatar billede fbhzone Nybegynder
24. september 2009 - 16:02 #1
Normalt er autoreply jo noget der sker på serveren. Outlooks away assistant virker så vidt jeg ved kun mod Exchange.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2009 - 16:04 #2
I Outlook Express kan man opsætte en regel som gør det ønskede, ved ikke om det er det samme i Outlook.
Avatar billede leif Seniormester
24. september 2009 - 16:43 #3
Hvorfor bruge tid på at sende et svar tilbage ?

Normalt sender jeg svar tilbage til folk 1 gang med notifikation om at denne mail samt alle fremtidige mail fra afsender vil blive slette uden yderligere besked.
Avatar billede livse9 Nybegynder
24. september 2009 - 20:10 #4
Ok, øv hvis man ikke kan - lader den lige stå lidt..
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2009 - 20:21 #5
Har du prøvet at oprette en regel???
Avatar billede livse9 Nybegynder
16. oktober 2009 - 10:00 #6
Undskyld det sene svar - nej, det har jeg ikke, er ikke så skarp til Outlook. Prøver at undersøge det nu.
Avatar billede livse9 Nybegynder
01. december 2009 - 13:18 #7
Hmm, opgiver - kan ikke få det til at virke :(
Avatar billede vejmand Juniormester
01. december 2009 - 15:57 #8
Hmmm, det er ellers megt nemt.

Her er hvordan man gør i Outlook 2000:

Åbn Outlook -> Funktioner -> Guiden regler -> Ny -> Undersøg meddelelser, når de ankommer -> Næste -> Flueben i Sendt fra en person eller ...... -> Klik på En person eller ..... -> Skriv e-mail adressen på den du vil svare -> Vælg den kontaktperson du vil svare -> Fra -> Ok -> Næste -> Flueben i Giv besked med en bestemt meddelelse -> Klik på En bestemt meddelelse -> Skriv Din mail er blevet slettet ulæst -> Næste -> Næste -> Flueben i Aktivér reglen -> Udfør -> Ok

Det ser måske lidt uoverskueligt ud, men er faktisk meget meget enkel.  :-)
Avatar billede livse9 Nybegynder
14. december 2009 - 14:09 #9
@vejmand: det kunne selv jeg finde ud af med din vejledning :D TAK - smid et svar!
Avatar billede vejmand Juniormester
14. december 2009 - 21:52 #10
Velbekomme, svar kommer her.  :-)