Avatar billede edvardj Novice
23. september 2009 - 17:25 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kun halvkraft af upload

hejsa EXP

jeg har fiberlinje fra energi randers på 20-20
jeg er begyndt at opleve at min upload kun giver det halve af hvad jeg skal have.
Jeg ved det virker for det har det gjort før, jeg ligger på ca. 2.3 MB med fuld skrue begge veje
jeg har tjekket på www.speedtest.net  der ryger den lige direkte op på 20 mbit i DL  men i upload snegler den sig kun op på 11 mbit selvom jeg skal ha 20 hmmmmmmm

jeg har også snakket med support ved energi randers
de siger jeg skal kører udenom routeren, det kan jo ik passe når det HAR virket, han var heller ikke særlig hjælpsom

jeg har prøvet at slå alt fra  det hjælper ikke
vi har 4 pcere på et lille internt netværk

den router jeg har er en zyxel NBG334W
kører med windåse XP pro dk

kan nogen hjælpe her ??????
Avatar billede dragonknight Juniormester
23. september 2009 - 18:17 #1
Routeren skal kunne klare 20 Mbit i upload.

De fleste billige routere kan klare omkring 5o Mbit.

Jeg testede også min fiber 100/100 Mbit på www.speedtest.net og fik 94/33 Mbit.
http://hastighedstest.tdc.dk/?csref=_tdcforside_genveje_hastighedstest giver min 95/79 Mbit, så prøv med tdc's test.
Avatar billede edvardj Novice
23. september 2009 - 18:38 #2
det hjælper ik, jeg får samme resultat
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2009 - 19:04 #3
http://www.dbnet.dk/1454.aspx

Prøv med disse...
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. september 2009 - 19:05 #4
Supporteren sagde du skulle prøve udenom routeren, så det har du vel prøvet?
Hvad var resultatet her?
Avatar billede edvardj Novice
23. september 2009 - 19:31 #5
det var samme resultat  det hjalp ik
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 11:08 #6
Nu har du jo tests både med og uden router, og til forskellige testservere, og det må vel overbevise din leverandør om, at der er problemer med den lovede hastighed.
Avatar billede edvardj Novice
24. september 2009 - 16:49 #7
har snakket med dem igen efter de har prøvet forskellige ting og nu sætter de en tekniker på sagen
Avatar billede edvardj Novice
24. september 2009 - 16:50 #8
skal der deles ud af point  læg svar hvis i vil ha lidt  inden lørdag eller napper jeg dem selv
Avatar billede dragonknight Juniormester
24. september 2009 - 17:28 #9
Vent på John !
Avatar billede johnstigers Seniormester
24. september 2009 - 20:34 #10
Bare giv dem til dragonknight :)