Avatar billede niller56 Nybegynder
18. september 2009 - 22:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved database kald: Microsoft JET Database Engine (0x80004005)

Følgende fejl kommer ved alle database kald når jeg kører under IIS localhost:

Microsoft JET Database Engine (0x80004005)
Uspecificeret fejl
/index.asp, line 82

Kaldet ser sådan ud:
<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data Source=" & Server.MapPath("/fpdb/em.mdb")

strSQL = "select * from em ORDER BY prioritet DESC ,navn ASC"
Set rs=Conn.Execute(strSQL)
%>

Jeg tror måske det har noget at gøre med sikkerhedsniveauet på filen men har nu ændret til at give tilladelse til alt, men problemet er der stadig.

Scriptet kører uden problem når det bliver lagt ud på nettet.
Avatar billede niller56 Nybegynder
18. september 2009 - 22:46 #1
Fejlen er i denne linie:

Conn.open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & "Data Source=" & Server.MapPath("/fpdb/hid.mdb")

men kan simpelthen ikke se hvad fejlen er da jeg har brugt dette gald i lang tid.
Avatar billede niller56 Nybegynder
18. september 2009 - 22:59 #2
En ting mere: det er på en hel ny maskine, hvor jeg lige har installeret IIS på så måske er der nogle rettigheder et sted som skal ændres?
Avatar billede niller56 Nybegynder
21. oktober 2010 - 11:16 #3
Det var rettigheder det drejede sig om.