Avatar billede thecokeguy Nybegynder
16. september 2009 - 09:07 Der er 5 kommentarer

Nogle mails når ikke frem til modtageren

Jeg står med 2 problemer med Exchange 2003:

1. Nogle mails sendt udefra, kommer aldrig frem til modtageren på serveren.

2. Nogle brugere på serveren modtager slet ikke mails.

Jeg har ingen ide om hvordan jeg kommer det til livs.
Kan ikke finde noget brugbart i Even Viewer.

Nogen forslag?
Avatar billede f-bs Nybegynder
16. september 2009 - 10:20 #1
Kan du sende mails internt på Exchange?

Er det kun periodisk de ikke når frem? Har du nogle brugere som altid modtager mails?

Får brugerens som ender mail til din Exchange server et svar tilbage med en fejl?

Har alle brugere en ekstern mail adresse tilklyttet? fx. @mycompany.com mail adresse?
Avatar billede arnholst Nybegynder
16. september 2009 - 10:31 #2
eller har du installeret et spamfilter eller måske en virus scanner der blokerer for trafikken ??
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
16. september 2009 - 12:33 #3
@f-bs
- Ja vi kan sagtens sende internt
- Det er helt bestemte mails der ikke vil igennem også selvom man sender dem igen og igen, sender samme afsender så en anden mail, kan den måske godt komme igennem.
- Langt de fleste har ikke noget videre problemer
- Der kommer ingen svar med fejl
- Ja, alle har ekstern adresse

@arnholst
- Der ligger Symantec Mail Security, men jeg har været karantæne listerne igennem og den tager kun hvad den skal
Avatar billede arnholst Nybegynder
16. september 2009 - 12:42 #4
lyder som om din exchange server virker fint, tror mere at det er fordi der er noget der snupper dem undervejs, ellers vil det ikke være så konsekvent, især hvis samme afsender godt kan sende en anden mail.

og den mail som bliver sendt (men som ikke når frem), kan man se at den forlader afsenderens system og er der nogen som helst indikation af at den kommer ind på din server.

Er det det samme domæne navn der er problemer med (har du flere eksterne adresser på samme exchange server) ??
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
16. september 2009 - 13:26 #5
Jeg ved ikke hvor jeg skulle se en indikation af at den bliver sendt el. modtaget?

Vi har flere eksterne adresser, men om det er specifikt een af dem ved jeg ikke. Det skal jeg lige undersøge.