Avatar billede larsdall Nybegynder
16. september 2009 - 07:15 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Meget forsinket opstart til internettet

Når min PC starter op varer det ca. 5  minutter før den opnår adgang til internettet. Man kan godt bruge øvrige programmer inden da, men altså ikke browser og email. Har prøvet at rense mv. uden resultat. Hjælp!
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2009 - 07:29 #1
Inde i ie klik funktioner, internetinstillinger, avanceret, lidt nede på siden klik på nulstil og ok genstart ie.
Avatar billede larsdall Nybegynder
16. september 2009 - 07:40 #2
Har prøvet, men det virker desværre ikke.
Avatar billede larsdall Nybegynder
16. september 2009 - 07:45 #3
Vedlægger log fra hijackthis, hvis det evt. kan være til hjælp:

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Novell\XTAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CA\eTrustITM\realmon.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\NWTRAY.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Flashpaste\flashpaste.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson PC Suite\SEPCSuite.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\iTechnology\igateway.exe
C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoTask.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Novell\ZENworks\nalntsrv.exe
C:\Programmer\Novell SSLVPN Service\bin\novell-sslvpn-serv.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\ZenRem32.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\CClientSvc.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\wm.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\CClient.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\WMRUNDLL.EXE
C:\Programmer\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\TSUsage32.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\HijackThis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] "C:\Programmer\CA\eTrustITM\realmon.exe" -s
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [NWTRAY] NWTRAY.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Flashpaste lite] C:\Programmer\Flashpaste\flashpaste.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson PC Suite\SEPCSuite.exe" /systray /nologon
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Novell delivered applications - {C1994287-422F-47aa-8E5E-6323E210A125} - C:\Programmer\Novell\ZENworks\AxNalServer.dll
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International
O15 - Trusted Zone: ids1.faaborgmidtfyn.dk
O15 - Trusted Zone: portal.faaborgmidtfyn.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.intranet
O15 - Trusted Zone: http://webmail.kerteminde.dk
O15 - Trusted Zone: http://indkoeb-fif.kmd.dk
O15 - Trusted Zone: http://webindkoeb.kmd.dk
O15 - Trusted Zone: asp.netblanket.dk
O15 - Trusted Zone: http://www.nis.dk
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1219744072703
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} (Util Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {C0878FB4-EF34-4843-9EEA-E6DB0A39317C} (ActX Control) - https://portal.faaborgmidtfyn.dk/sslvpn/Applet/ActX.ocx
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EAC139A9-D22D-4C29-8D1C-252BE63750F9} - http://www.cooliris.com/shared/plinstll.cab
O16 - DPF: {F0E81265-6D75-4CA0-A6EC-2FFCE5279746} (Launcher Class) - http://62.81.142.158/geovirtual_web/download/GsLauncher.cab
O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - (no file)
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: Client Update Service for Novell (cusrvc) - Novell, Inc. - C:\WINDOWS\system32\cusrvc.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iTechnology iGateway 4.0 (iGateway) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\SharedComponents\iTechnology\igateway.exe
O23 - Service: eTrust ITM RPC Service (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust ITM Realtime Service (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust ITM Job Service (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoTask.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Unknown owner - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe" -service -config "C:\Programmer\Java\jre6\lib\deploy\jqs\jqs.conf (file missing)
O23 - Service: Novell Application Launcher (NALNTSERVICE) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\nalntsrv.exe
O23 - Service: novell-sslvpn-serv - Unknown owner - C:\Programmer\Novell SSLVPN Service\bin\novell-sslvpn-serv.exe
O23 - Service: Novell ZENworks Remote Management Agent (Remote Management Agent) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\ZenRem32.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe
O23 - Service: ZENworks Asset Management - Collection Client (TSCensus Collection Client) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\CClientSvc.exe
O23 - Service: Novell XTier Agent Services (XTAgent) - Novell, Inc. - C:\WINDOWS\System32\Novell\XTAgent.exe
O23 - Service: Workstation Manager (ZFDWM) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\wm.exe
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2009 - 07:58 #4
Der mangler starten på hijackthis.
Gå også lige i funktioner og se hvor mange tilføjelsprogrammer som er aktiveret.
Avatar billede Jensen DK Novice
16. september 2009 - 08:00 #5
larsdall!

Du skal kun bruge svar hvis du vil lukke et spørgsmål, ellers bruger du kommentarer, når du har fået noget brugbart, kan du bede dem der har løst problemet om at lægge et svar, og så sætter du et flueben i firkanten under det farvede svar, derefter klik på accepter svar nede til venstre, så er der givet point og spørgsmålet er lukket, dem du ikke giver et flueben bliver afvist.
PS. bare en oplysning
16. september 2009 - 08:09 #6
(Er det er FIRMA PC ? Med alt det (gamle?) Novell 'halløj' igang...)

Principielt skal du lige fortælle os:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ..., ?
Avatar billede larsdall Nybegynder
16. september 2009 - 19:28 #7
OK, det gør jeg.
Avatar billede larsdall Nybegynder
16. september 2009 - 19:29 #8
Ja, det er det, der er Novell installeret, men normalt bruger jeg det ikke
Avatar billede larsdall Nybegynder
16. september 2009 - 19:30 #9
Det er windows xp. Starten af hijackthis er her:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 07:43:56, on 16-09-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
16. september 2009 - 19:54 #10
...men normalt bruger jeg det ikke ... - så afinstall det !!!

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Avatar billede larsdall Nybegynder
18. september 2009 - 15:22 #11
Her log fra hijackthis, Trend:

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 15:20:22, on 18-09-2009
Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.6001.18702)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Novell\XTAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CA\eTrustITM\realmon.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\NWTRAY.EXE
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Flashpaste\flashpaste.exe
C:\Programmer\Sony Ericsson PC Suite\SEPCSuite.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\iTechnology\igateway.exe
C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoRpc.exe
C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoRT.exe
C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoTask.exe
C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Novell\ZENworks\nalntsrv.exe
C:\Programmer\Novell SSLVPN Service\bin\novell-sslvpn-serv.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\ZenRem32.exe
C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\CClientSvc.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\CClient.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\wm.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\TSUsage32.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Novell\ZENworks\WMRUNDLL.EXE
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\msiexec.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\ladal\Dokumenter\Downloads\HiJackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre6\bin\ssv.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Realtime Monitor] "C:\Programmer\CA\eTrustITM\realmon.exe" -s
O4 - HKLM\..\Run: [SPAMfighter Agent] "C:\Programmer\SPAMfighter\SFAgent.exe" update delay 60
O4 - HKLM\..\Run: [NWTRAY] NWTRAY.EXE
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Flashpaste lite] C:\Programmer\Flashpaste\flashpaste.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Sony Ericsson PC Suite] "C:\Programmer\Sony Ericsson PC Suite\SEPCSuite.exe" /systray /nologon
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O8 - Extra context menu item: Add to Google Photos Screensa&ver - res://C:\WINDOWS\system32\GPhotos.scr/200
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: Novell delivered applications - {C1994287-422F-47aa-8E5E-6323E210A125} - C:\Programmer\Novell\ZENworks\AxNalServer.dll
O15 - Trusted Zone: ids1.faaborgmidtfyn.dk
O15 - Trusted Zone: portal.faaborgmidtfyn.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.intranet
O15 - Trusted Zone: http://webmail.kerteminde.dk
O15 - Trusted Zone: http://indkoeb-fif.kmd.dk
O15 - Trusted Zone: http://webindkoeb.kmd.dk
O15 - Trusted Zone: asp.netblanket.dk
O15 - Trusted Zone: http://www.nis.dk
O16 - DPF: {0CCA191D-13A6-4E29-B746-314DEE697D83} (Facebook Photo Uploader 5 Control) - http://upload.facebook.com/controls/2008.10.10_v5.5.8/FacebookPhotoUploader5.cab
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1219744072703
O16 - DPF: {9DF01F00-08E7-4DBE-9070-94841463B3FE} (Util Class) - https://danid.dk/csp/authenticode/csp.exe
O16 - DPF: {C0878FB4-EF34-4843-9EEA-E6DB0A39317C} (ActX Control) - https://portal.faaborgmidtfyn.dk/sslvpn/Applet/ActX.ocx
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {EAC139A9-D22D-4C29-8D1C-252BE63750F9} - http://www.cooliris.com/shared/plinstll.cab
O16 - DPF: {F0E81265-6D75-4CA0-A6EC-2FFCE5279746} (Launcher Class) - http://62.81.142.158/geovirtual_web/download/GsLauncher.cab
O18 - Filter: x-sdch - {B1759355-3EEC-4C1E-B0F1-B719FE26E377} - (no file)
O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Programmer\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
O23 - Service: Client Update Service for Novell (cusrvc) - Novell, Inc. - C:\WINDOWS\system32\cusrvc.exe
O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Programmer\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
O23 - Service: iTechnology iGateway 4.0 (iGateway) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\SharedComponents\iTechnology\igateway.exe
O23 - Service: eTrust ITM RPC Service (InoRPC) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoRpc.exe
O23 - Service: eTrust ITM Realtime Service (InoRT) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoRT.exe
O23 - Service: eTrust ITM Job Service (InoTask) - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\eTrustITM\InoTask.exe
O23 - Service: Java Quick Starter (JavaQuickStarterService) - Sun Microsystems, Inc. - C:\Programmer\Java\jre6\bin\jqs.exe
O23 - Service: Novell Application Launcher (NALNTSERVICE) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\nalntsrv.exe
O23 - Service: novell-sslvpn-serv - Unknown owner - C:\Programmer\Novell SSLVPN Service\bin\novell-sslvpn-serv.exe
O23 - Service: Novell ZENworks Remote Management Agent (Remote Management Agent) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\RemoteManagement\RMAgent\ZenRem32.exe
O23 - Service: SPAMfighter Update Service - SPAMfighter ApS - C:\Programmer\SPAMfighter\sfus.exe
O23 - Service: ZENworks Asset Management - Collection Client (TSCensus Collection Client) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\Asset Management\bin\CClientSvc.exe
O23 - Service: Novell XTier Agent Services (XTAgent) - Novell, Inc. - C:\WINDOWS\System32\Novell\XTAgent.exe
O23 - Service: Workstation Manager (ZFDWM) - Novell, Inc. - C:\Programmer\Novell\ZENworks\wm.exe

--
End of file - 7278 bytes
18. september 2009 - 16:58 #12
Der er en del Novell elementer i Service; bruger du/I det i jeres (firma)netværk ?
Eller skal jeg 'bare' få dig til at disable dem ?
Avatar billede larsdall Nybegynder
20. september 2009 - 08:27 #13
Ja, jeg bruger det, når PCen skal være fast koblet til kommunens netværk, og derfor må/kan det ikke afinstalleres.
20. september 2009 - 11:04 #14
Jeg kender ikke en 'dyt' til Novell Networking...

(Andre i denne tråd ?)
Avatar billede larsdall Nybegynder
01. oktober 2009 - 17:02 #15
Tildeler points til Karise_larry og lukker spørgsmålet.
Avatar billede Jensen DK Novice
02. oktober 2009 - 06:14 #16
larsdall! har du læst #5? eller er der noget der er smuttet, du har selv hugget de udlovede point.