Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 21:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til Mac Mini original udgave eller den efter

Hej alle!

Jeg er blevet tilbudt en af de originale Mac Minis (eller den udgave der kom lige efter) for 1500 kr. Der følger ikke kvittering med og den er lidt brugt.

Først og fremmest så vil jeg lige vide, er den overhovedet 1500 værd? For der er jo kommet en del nyere og den er også lidt brugt.

Men jeg har tænkt mig at bruge den som et mediecenter. Den skal spille DVD & BluRay samt kunne afspille film i HD kvalitet som fx ligger på en ekstern harddisk. Jeg skal også kunne optage tv, det digitale signal. Jeg vil gerne kunne gå på internettet og jeg har en Netgear router fra TDC der vidst udsender 802 N signal, eller sådan noget.

Så mine spørgsmål er:

1. Kan den spille DVD & BluRay og spille film i HD kvalitet fx fra en ekstern harddisk?

2. Hvilket udstyr skal jeg have, for at kunne optage tv fra det digitale tv signal, og hvad vil det ca. koste?

3. Kan den gå på nettet via 802 N signalet fra min router?

4. Kan den opgraderes til det nyeste Mac OS?
Avatar billede swiatecki Novice
15. september 2009 - 21:28 #1
Kan du evt. få en liste af hvilke komponenter der sidder i ? Det vil gøre det noget nemmere for os :) Men her er nogle generelle svar:

1) Hvis den ikke har et blu-ray drev, så kan den ikke - og det har den højest sandsyneligt ikke

2) Du skal nok have fat i en USB eller FireWire tvtuner, de kan nok fås for en 1000 kr.

3) det kommer igen an på om den har N-netkort, hvis du har et modelnr. eller sådan kan vi nok hjælpe

4) hvis den er intel-baseret, så ja
Avatar billede ferdinand.k Mester
15. september 2009 - 21:29 #2
1 - Den kan afspille DVD'ere men ikke BD

2 - Det er der sikkert andre der er bedre til at svare på end jeg...

3 - Ja, der er indbygget wifi

4 - Ja det kan alle Mac Mini's. Du får ikke fuld udnyttelse af 64bit koden, men dét overlever du nok :)

Iøvrigt kan du finde og læse mere om den mac du har i sinde at købe her: http://mactracker.dreamhosters.com/
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2009 - 21:53 #3
ATI Radeon 9200 graphics processor with 32 MB of DDR SDRAM.

40 GB Ultra ATA/100 at 4200 RPM

1.25 GHz PowerPC G4 (7447A)

1 GB of DDR SDRAM at 333 MHz

Optional or Integrated 802.11b/g

8x DVD read, 24x CD-R and 16x CD-RW recording, 8x DVD±R read Combo drive or 8x DVD±R read, 8x DVD±R writes, 4x DVD±RW writes or 2.4x DVD±R writes, 24x CD read, 24x CD-R, and 16x CD-RW recording SuperDrive
Avatar billede swiatecki Novice
15. september 2009 - 22:05 #4
bsmajd: jeg skal være ærlig og sige jeg ikke synes den er de 1500 værd. Den er simpelthen ikke kraftig nok til mediecenter, og specielt ikke når du vil spille HD.

Ydermere tror jeg heller ikke denne er kraftig nok til at optage TV.

Optional or Integrated 802.11b/g = der kan være wifi i, hvis der er kan den godt køre med dit wifi

ferdinan: nej, Snow Leopard kræver man har en intel-processor, hvilket denne ikke har (1.25 GHz PowerPC G4 (7447A))
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 20:37 #5
Okay, hvilken udgave tror du så minimum man skal have, for at den kan kunne spille HD og optage? Du kan se alle modellerne og hvad der er i her, hvis du bare kører en lille smule ned: [URL]http://en.wikipedia.org/wiki/Mac_Mini[/URL]
Avatar billede swiatecki Novice
16. september 2009 - 21:19 #6
Jeg vil nok anbefale den der hedder early 2009, pga. graffikkortet :)
Avatar billede Slettet bruger
16. september 2009 - 22:25 #7
Okay, tak for dine svar. Lig et svar, så får du pointene. (: