Avatar billede Claus Mester
10. september 2009 - 13:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Surftown og Joomla

Joomla skulle være et super godt CMS program også til den private, som mig, der begynder fra bunden med CMS.

Mit webhotel ligger hos Surftown.dk og her reklamere de med 1ClickToolbox, hvilken der installere Joomla på 1 minut.

Det gjorde jeg!

Så nu har jeg Joomla liggende på mit webhotel .... men hvordan kommer jeg så videre?

Når jeg går ind på ciffor.dk/joomla, ser jeg blot en fin side med info om Joomla.

Skal jeg installere noget på min PC eller noget, for at komme igang med at bruge Joomla?

Har set en tutorial på joomlatutorials.dk der beskriver hvordan det installeres. Men det foregår manuelt og det gjorde min installation jo ikke.

nicolaus
Avatar billede audiotribe Nybegynder
10. september 2009 - 16:17 #1
Hej nicolaus,

Du skal logge ind i Joomla nederst i venstre side, for at komme til administrations delen, hvor du kan tilføje poster, slette, rette ect.

Hope that helps / Thomas
Avatar billede agni Nybegynder
10. september 2009 - 17:00 #2
Hej nicolaus
Joomla er super, men en svær en at begynde med.
Under installationen skulle du gerne have modtaget et brugernavn og en adgangskode.
Det bruger du at logge ind med som audiotribe skriver.
hillsen inga
Avatar billede Claus Mester
10. september 2009 - 17:51 #3
Tak begge.

Jeg har nu registreret mig, modtaget en bekræftelsesemail osv.
Jeg går ud fra, at jeg skal benytte linket "Administrator" for at komme igang.

I den fremkommende bruger/adgangskode, indtaster jeg mine oplysninger (som jeg just har defineret), men får et svar, at jeg ikke har adgang.

Hvad nu?
Avatar billede agni Nybegynder
10. september 2009 - 20:00 #4
Nej, det duer ikke til administrator.
Under installationen skulle du have fået et password og et brugernavn. admin kan være brugernavnet / password kender kun du. Det er dem du skal bruge for ar logge ind som administrator.
Hilsen inga
Avatar billede Claus Mester
10. september 2009 - 20:14 #5
Jubii - så lykkedes det :-)
Tak for assistancen.
Husk svar.
Avatar billede agni Nybegynder
10. september 2009 - 20:58 #6
ja men, så held og lykke med joomla. Giv ikke op, det virker umuligt at have med at gøre i begyndelsen, men det kan læres.
Iøvrig er der i år for første gang udgivet et lærehefte om joomla på forlaget Libris. Heftet hedder "gratis CMS med Joomla"
det hjalp mig meget fint i gang.
Men husk også, der findes et dansk forum for joomla, joomla.dk

Hilsen inga
Avatar billede hoeks Nybegynder
11. september 2009 - 03:04 #7
Hvor er det fedt at folk er begyndt at læse mine artikler og se de videoer jeg laver på http://www.joomlatutorials.dk . Det er jeg glad for :)

Men Nicolaus - skriv endelig inde på mit site, hvis du har forslag til tutorials eller andet du gerne vil have uddybet. På den måde får jeg også masser af ny inspiration til at lave nyt gratis materiale til dig :)
Avatar billede Claus Mester
11. september 2009 - 07:28 #8
#6: Tak. Jeg må give dig ret i, at det virker lidt uoverskueligt. Men det virker også som om det er utroligt nemt at have med at gøre, når man først har fået den nødvendige viden.

#7: Det ka du tro :-)
Avatar billede audiotribe Nybegynder
11. september 2009 - 11:23 #9
Hej nicolaus,

hvis joomla stadig virker uoverskueligt, burde du prøve wordpress - jeg har netop installeret det via "1 click toolbox" på surftown, og det synes jeg virker ret overskueligt og lige til!

Bare en tanke ;)

/ Thomas
Avatar billede Claus Mester
11. september 2009 - 11:33 #10
Det prøver jeg da lige. Tak for tippet :)
Avatar billede Claus Mester
11. september 2009 - 11:34 #11
Men hov - ser lige at Wordpress jo er et blogging tool.
Avatar billede agni Nybegynder
11. september 2009 - 11:41 #12
ja, der er stor forskel på de to !
Avatar billede Claus Mester
11. september 2009 - 11:49 #13
Nu har jeg aktiveret det og hentet det første tema. Og det jeg må sige det er helt utroligt nemt at komme igang med. Og man har et fantastisk overblik over sitet.

Men nu er der jo også færre elementer til et Wordpress site end Joomla. Men har man kun brug for et "visitkort" på nettet, er det jo et fantastisk redskab.