Avatar billede jaude Nybegynder
09. september 2009 - 13:56 Der er 8 kommentarer

Skjule indhold i php

Hej eksperter,

Jeg er igang med at sætte et bookingsystem op, dog vil jeg gerne have skjult nogle af felterne i formularen som ikke er nødvendige. Hvis jeg bare sletter felterne går formularen ned. Derfor håber jeg på en eller anden måde at man kan skjule dele af koden i php, så koden stadigvæk ligger i filen, men ikke bliver vist på skærmen.

Er der nogle som kan hjælpe?
Avatar billede j4k0b Nybegynder
09. september 2009 - 13:58 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, så kan du lave felterne om til "hidden" types.

<input type="hidden" name="SOMENAME" value="SOMEVALUE">
Avatar billede ziron Nybegynder
09. september 2009 - 14:01 #2
Har du noget kode vi kan se?
Så vi kan se hvad det er som skal gemmes?
Avatar billede jaude Nybegynder
09. september 2009 - 14:22 #3
Hej,

Koden der bl.a. skal skjules ses herunder:

<?php
    if(! $disable_periods )
    {
      echo "<div class=\"div_time\">\n";
      echo "<label>" . get_vocab("time") . ":</label>\n";
      echo "<input type=\"text\" class=\"time_hour\" name=\"hour\" value=\"";
      if ($twentyfourhour_format)
      {
        echo $start_hour;
      }
      elseif ($start_hour > 12)
      {
        echo ($start_hour - 12);
      }
      elseif ($start_hour == 0)
      {
        echo "12";
      }
      else
      {
        echo $start_hour;
      }
      echo "\" maxlength=\"2\">\n";
      echo "<span>:</span>\n";
      echo "<input type=\"text\" class=\"time_minute\" name=\"minute\" value=\"" . $start_min . "\" maxlength=\"2\">\n";
      if (!$twentyfourhour_format)
      {
        echo "<div class=\"group ampm\">\n";
        $checked = ($start_hour < 12) ? "checked=\"checked\"" : "";
        echo "      <label><input name=\"ampm\" type=\"radio\" value=\"am\" $checked>" . utf8_strftime("%p",mktime(1,0,0,1,1,2000)) . "</label>\n";
        $checked = ($start_hour >= 12) ? "checked=\"checked\"" : "";
        echo "      <label><input name=\"ampm\" type=\"radio\" value=\"pm\" $checked>". utf8_strftime("%p",mktime(13,0,0,1,1,2000)) . "</label>\n";
        echo "</div>\n";
      }
      echo "</div>\n";
    }

    else
    {
      ?>
      <div id="div_period">
        <label for="period" ><?php echo get_vocab("period")?>:</label>
        <select id="period" name="period">
          <?php
          foreach ($periods as $p_num => $p_val)
          {
            echo "<option value=\"$p_num\"";
            if( ( isset( $period ) && $period == $p_num ) || $p_num == $start_min)
            {
              echo " selected=\"selected\"";
            }
            echo ">$p_val</option>\n";
          }
          ?>
        </select>
      </div>

    <?php
    }
    ?>
    <div id="div_duration">
      <label for="duration"><?php echo get_vocab("duration");?>:</label>
      <div class="group">
        <input id="duration" name="duration" value="<?php echo $duration;?>">
        <select id="dur_units" name="dur_units">
          <?php
          if( $enable_periods )
          {
            $units = array("periods", "days");
          }
          else
          {
            $units = array("minutes", "hours", "days", "weeks");
          }

          while (list(,$unit) = each($units))
          {
            echo "        <option value=\"$unit\"";
            if ($dur_units == get_vocab($unit))
            {
              echo " selected=\"selected\"";
            }
            echo ">".get_vocab($unit)."</option>\n";
          }
          ?>
        </select>
        <div id="ad">
          <input name="all_day" type="checkbox" class="checkbox" id="all_day" onclick="OnAllDayClick(this)" value="yes" checked="checked">
          <label for="all_day"><?php echo get_vocab("all_day"); ?></label>
        </div>
Avatar billede ziron Nybegynder
09. september 2009 - 14:28 #4
jaude >>
Hvis du ønsker at skjule det sådan at folk ikke kan se det synligt på hjemmesiden men godt i koden, kan du bruge j4c0b's løsning.

Ellers skal det som du skrives laves med php som kunne være i form af nogle sessions.
Avatar billede jaude Nybegynder
09. september 2009 - 15:09 #5
Når jeg bruger j4c0b's løsning skjuler den kun dele af koden... Man kan ikke lave at fra linje x til linje x skal det være skjult? :/
Avatar billede ziron Nybegynder
09. september 2009 - 15:38 #6
hvad er det præcist du vil skjule?
fra linie hvad til hvor?
Avatar billede jaude Nybegynder
09. september 2009 - 16:12 #7
Faktisk hele koden! :)
Avatar billede ziron Nybegynder
09. september 2009 - 16:20 #8
Tag et kig på sessions google kan finde en massse guides ellers se denne:

http://php.about.com/od/advancedphp/ss/php_sessions.htm

På den måde kan du gemme variabler som brugen ikke skal se, og så kan du den kalde dem fra andre sider.