Avatar billede leasing Nybegynder
09. september 2009 - 10:17 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udtræk af unikke antal brugere pr. dato

Jeg har kæmpet længe med denne og håber der er en med et hurtigt svar.

Jeg har 2 tabeller indeholdende følgende felter og data:
Tabel: Log
LogType    CreateDate                CreateUserID
Login      2009-08-28 09:14:42.240    242

LogType skal være = Login
CreateDate har viste format
CreateUserID er et unik ID for hver bruger

Tabel: Users
UsersID    UserUID
242        HFG

UsersID er unik ID for hver bruger og knytter sig til CreateUserID i tabellen Log
UserUID er brugerens initialer

Det min forespørgsel går ud på er, at få vist antal unikke brugere pr. dag fra den dato til den dato ved brug af between.
Hver bruger kan sagtens logge på op til flere gange på en dag, men skal selvfølgelig kun tælle 1 gang.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
09. september 2009 - 11:24 #1
select count(distinct CreateUserid) , createDate from log where Logtype = "Login" and CreateDate between date('2009.09.01') and date('2009.09.04') group by createDate;
Avatar billede leasing Nybegynder
09. september 2009 - 12:07 #2
Følgende fejl kommer:
Syntax error (missing operator) in query expression 'count(distinct CreateUserID)'
Avatar billede bauerdata Nybegynder
09. september 2009 - 13:22 #3
Hvilken database bruger du ?
Avatar billede bauerdata Nybegynder
09. september 2009 - 13:24 #4
Ohh jeg ser lige at du bruger access, sorry spørg en anden.
Avatar billede leasing Nybegynder
09. september 2009 - 13:38 #5
access
Avatar billede terry Ekspert
10. september 2009 - 09:01 #6
If you dont have an answer yet your welcome to send me your dB and I'll see if I can put something together for you.

EkspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede leasing Nybegynder
10. september 2009 - 15:56 #7
Løsningen er fundet ved at lave 2 udtræk i stedet for.
Terry> Tak for dit forslag til hjælp. Håber evt. du kan give mig lidt hjælp til dette spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/886186.
Ved ikke om jeg må linke til andet spørgsmål, men nu er det gjort.