Avatar billede Freddy_J Nybegynder
06. september 2009 - 10:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ordre forespørgsel til brevflet

Efter utallige forsøg må jeg nu krybe til korset og bede om hjælp til Access 2003!

Endemålet skal være at kunne flette til word, hvor hver kunde får en opgørelse over deres ordrer.

Jeg har flg felter:
Kundenavn
Ordre1
Ordre2
osv.
Der er selvfølgelig flere kunder og resultatet af udvælgelsesforespørgslen ser pricipielt sådan ud i tabelformatet:

KundeID - OrdreID
Jensen  - Ordre1
Jensen  - Ordre2
Hansen  - Ordre3
Hansen  - Ordre4
Hansen  - Ordre6
osv.
Hvordan laver jeg en forespørgsel så jeg fra word kan flette første brev til Jensen som modtager med en liste over hans ordrer i "brødteksten" og derefter til Hansen osv.

Jeg har måske rodet så længe at jeg ikke kan se skoven for bare træer, men jeg er fuldstændig tør for ideer.

Hilsen Freddy
Avatar billede mugs Novice
06. september 2009 - 10:36 #1
Hvorfor flette til Word? Access kan sagtens lave det i en rapport, du skal blot gruppere rapporten efter kundeid.
Avatar billede Freddy_J Nybegynder
06. september 2009 - 12:44 #2
Kan den det hvis jeg har 50 kunder der skal have en rapport tilsendt?
Skal jeg så ikke lave 50 rapporter?
Freddy
Avatar billede mugs Novice
06. september 2009 - 13:30 #3
Uanset hvordan du laver det, skal du jo lave en side til hver kunde. I en rapport skal du blot gruppere og vælge gruppehoved og gruppefod som tidligere skrevet, derfter tager du et sideskift fra værktøjskassen og indsætte dette i gruppefoden.
Avatar billede Freddy_J Nybegynder
06. september 2009 - 13:46 #4
Efter dit indlæg søgte jeg lidt anderlede på google og fandt denne forklaring: http://support.microsoft.com/kb/209562

Der er ikke helt så nemme formatteringsmuligheder som i word - men hvad gør det. Det er jo kun en gang det skal laves.

Har tildelt point.
Avatar billede mugs Novice
06. september 2009 - 13:50 #5
Tak for point.

Der er som regel flere måder at lave tingene på, og blot man finder den, der passer bedst enten til programmet eller brugeren, så kan alle vist være tilfredse.