Avatar billede lasserasch Juniormester
05. september 2009 - 09:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Fjerne HTML tags fra streng, men beholde <br/> tagget.

Hejsa.

Jeg skal konvertere nogle data fra et gammelt CMS system over i et nyt.

I den forbindelse skal jeg hive nogle tekst strenge ud af det gamle og lægge over i det nye.

Men de strenge jeg trækker ud er fyldt med HTML tags. Dem skal jeg have fjernet.

Til det bruger jeg 'Regex'. Mit problem er bare at jeg meget gerne ville beholde et enkelt tag. Nemlig '<br/>'. Alle andre HTML tags skal fjernes.

Kan man det? Og i så fald, hvordan?

Pt. ser min kode således ud:

string stripped = Regex.Replace(Oldstring,@"<(.|\n)*?>",string.Empty);

Mvh.
Lasse
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. september 2009 - 10:01 #1
Hvis det er sådan en engangskonvertering, kan vi jo lave et lille hack.

Erstat <br/> med #####br/#####
Fjern tags som du gør nu
Erstat #####br/##### med <br/>
Avatar billede lasserasch Juniormester
05. september 2009 - 10:07 #2
Ja okay.... Det have jeg sgu ikke lige tænkt på. Det gør jeg sgu bare :-)

Tak for hjælpen. Smid svar for points.

Mvh.
Lasse
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
05. september 2009 - 10:13 #3
Jeg samler slet ikke på point, tak. Svar selv, accepter dit eget svar.

Man skal nok kun gøre lige det her ved en engangskonvertering, hvor man forhåbentlig kan kontrollere, at der ikke står ##### noget steds.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2009 - 02:02 #4
Jeg betragter Eriks løsning som meget fristende, fordi den er nem.

Vil du absolut bruge regex så prøv:

Regex.Replace(s, "<(?!br)[^>]*>", "", RegexOptions.IgnoreCase)
Avatar billede arne_v Ekspert
07. september 2009 - 02:03 #5
[^>]* fremfor (.|\n)*? har ikke noget med løsningen at gøre.
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2009 - 02:40 #6
For en god ordens skyld bør du nok lukke her.
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. oktober 2010 - 21:20 #7
Smid svar for points. Og ja arne. Du har ret... Jeg burde have lukket for lang tid siden. Sorry...

Er ved at rydde op i alle åbne spørgsmål jeg har stående her til aften :-)

mvh.
Lasse
Avatar billede arne_v Ekspert
11. oktober 2010 - 21:33 #8
Erik samler ikek på point, så du skal nok selv tage point her.
Avatar billede lasserasch Juniormester
11. oktober 2010 - 21:36 #9
lukket