Avatar billede napstah Nybegynder
03. september 2009 - 23:45 Der er 4 kommentarer

Ny MacBook bruger - Lidt hjælp

Hejsa.

Har netop købt en MacBook pro. Jeg har aldrig tidligere haft sådan et bæst, så jeg er jo windows bruger fra top til tå.

Hvad gør jeg hvis jeg har 2 eksterne harddisk med alle mine ting (musik, billeder osv.) og gerne vil redigere, klippe og slette, det vil den nemlig ikke give mig lov til?

Det har jo nok noget at gøre med NTFS format, men kan det ikk lade sig gøre uden at formatere harddisken?

Sådan at jeg kan sætte den til og bruge den som normalt?

På forhånd tak.
Avatar billede ferdinand.k Mester
03. september 2009 - 23:56 #1
Hvis du formatterer dem som FAT32 kører det som smurt :)

Alternativt kan du formatere den som HFS+ som er Apple's filsystem, men så kan du ikke smide dem til PC'ere, så det er nok anbefalingsværdigt at bruge FAT
Avatar billede napstah Nybegynder
04. september 2009 - 00:00 #2
Tak for svaret.

Er det noget jeg kan gøre med MacBookens indbyggede "diskværktøj" ?
Avatar billede ferdinand.k Mester
04. september 2009 - 00:08 #3
ja det er korrekt
Avatar billede napstah Nybegynder
04. september 2009 - 00:12 #4
Jeg kigger på det.

Mange tak for hjælpen.