Avatar billede bgo Nybegynder
02. september 2009 - 13:13 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Explorer.exe crasher (desktop), explorer.exe starter (stifinder)

Jeg fik for nogen tid siden et problem med at explorer.exe crashede hvorefter desktoppen med alt hvad dertil hører forsvandt. Herefter startede Stifinder op.

Dette begyndte efter at min ene disk var begyndt at dø helt. Jeg formodede at det var derfor, da jeg havde nogle programmer installeret på den disk bl.a. med genveje på quick launch. Efterhånden som disken døde mere og mere ud mens jeg forsøgte at få de sidste ting kopieret fra den (det lykkedes så ikke med alt), så skete det oftere og oftere.

Nu er der så gået en uges tid hvor jeg har haft disken erstattet med en ny, på samme drevbogstav og med alt det jeg nåede at kopiere lagt over på. Nu skete det så igen. Det skal lige siges at maskinen står tændt i døgndrift, og jeg arbejder hver dag på den.

Kan dét at den nu gjorde det igen skyldes at der stadig ligger nogle enkelte refferencer til dét drev, som er til ting jeg ikke fik med over? Eller kan der være andre årsager?
Avatar billede collin Nybegynder
02. september 2009 - 18:13 #1
Så var det nok ikke disken, men jeg synes du skal overveje at monitorere temperaturen på diverse ting når nu du har den tændt i døgndrift. En overophedet processor vil give en ustabil funktion og du risikerer selvfølgelig at ødelægge den ved for meget varme.
Avatar billede bgo Nybegynder
30. september 2009 - 12:24 #2
Jeg har bevidst undladt at svare indtil nu, da jeg lige ville holde øje for at se om du kunne have ret.

Jeg havde en genvej til det drev på på desktop og på Quick Launch til et program der ike længere var der. Jeg slettede det begge steder, og siden har maskinen kørt non-stop 24/7. Den kører stadig uden et eneste yderligere tilfælde.
Avatar billede bgo Nybegynder
25. marts 2010 - 01:34 #3
lukker