Avatar billede MathiasDue Nybegynder
27. august 2009 - 22:30 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Access for første gang - hvor skal man begynde?

ja overskriften giver sig selv, hvis man vil lave database for første gang hvor skal man så begynde? - evt. med nogle små lette opgaver, nogle forslag eller tips? (:
27. august 2009 - 23:12 #1
Der har vaeret saa mange ting jeg har skullet goere for foerste gang.  Jeg har altid haft glaede af de tutorials jeg har kunnet google mig til.  Hvor staar du i processen?  Er du ny til ideen om at strukturere og soege data?  Er du bekendt med sql til at soege data men mangler erfaring med selv at definere data? Kender du det hele i teorien men har ikke proevet selv at definere en database?  Eller er du godt med paa relational databases men har ikke proevet Microsoft Access?  Hvis du er ny til det hele ville jeg google for "sql tutorials," kikke paa de foerste par resultater, og vaelge en til naermere studie.  Hvis det er specifiekt Access der er problemet kunne du google for "Access tutorials."
Avatar billede nissen2630 Novice
27. august 2009 - 23:12 #2
På Google ... Søg på 'Access Tutorial' der kan du lære fra det mest grundliggende til det total avancerede.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. august 2009 - 08:31 #3
mange tak - nissen2630 ligger du også svar?
Avatar billede mugs Novice
28. august 2009 - 08:34 #4
Jeg har en gammel TUT med vejledning du kan få.

Ellers er det bedste råd jeg kan give, at slukke for din PC og simpelthen tegne din db på et stykke papir. Tegn dine tabeller, og noter hvad tabellerne skal indeholde af data. Tegn derefter relationerne. Det lyder tørt og er det vel også, men det er også lærerigt.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. august 2009 - 10:07 #5
Hvad er den Tut vejledning?
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
28. august 2009 - 14:01 #6
men ja - jeg starter helt fra bunden
Avatar billede rosco Novice
29. august 2009 - 20:57 #7
Jeg startede med at gå på biblioteket, de havde flere bøger om Access, både til begyndere og øvede.