Avatar billede meiland Mester
27. august 2009 - 12:47 Der er 3 kommentarer

Funktion til at vise dokumenter

Hej Eksperter !

Det kan godt være at spørgsmålet er stillet før, men jeg kan i så fald ikke finde det.

Jeg har en database med 1 tabel Projekt og en undertabel tegninger. Det fungerer som det skal.
http://www.meiland.dk/phocadownload/ScreenShot001.bmp

Jeg kunne godt tænke mig at kunne pege en tegning ud og så klikke på en knap, som så hentede tegningen ind i f.eks acobe acrobat reader, hvis det var en pdf-fil.

Jeg har før brugt www.makeiteasy.dk til hjælp for at hente/vise et dokument, men der var der ikke en underformular.

Er der nogle der kan hjælpe mig ?

databasen er lagt op på http://www.meiland.dk/phocadownload/db1.mdb
Avatar billede mugs Novice
27. august 2009 - 14:53 #1
Sæt knappen der åbner dokumentet i underformularen.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
27. august 2009 - 15:30 #2
Lav en knap og sæt denne kode på for test.
subTegninger er navnet på controllen på din hovedform.
Du skal dog være obs på at som default vil den altid tage første record i subformen.
Personlig bryder jeg mig ikke om metoden. Jeg ville lave det så du ved at dobbeltklikke på feltet i underformen åbner dokumentet. Det sikrer dig at det altid er det rigtige dokument du åbner. Så er du også fri for alle de knapper.

  MsgBox Forms!projekter!subTegninger.Form![Filnavn]
Avatar billede mugs Novice
27. august 2009 - 16:16 #3
Hvis du vil blilve i mainform, kan du indsætte denne i en kommandoknap, der henter indholdet af den første post i childform. Knappen i mainform hedder kommandoknap10:

Dim VARa As String
VARa = Me.tegninger_Underformular!filnavn
Me.Kommandoknap10.HyperlinkAddress = VARa
End Sub