Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
27. august 2009 - 11:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

INSERT ... SELECT med variabel fra VB6

Hej Eksperter :)

Jeg forsøger at bruge en INSERT ... SELECT-syntax til at kopiere nogle data i en tabel. Jeg skal egentlig kopiere alt, udover at jeg har et ID-felt, som skal ændres. Min SQL-sætning er således:

INSERT INTO Test(ID, *) SELECT 13 AS ID, * FROM Test WHERE ID = 2

Ikke noget kompliceret som sådan, men er først lige begyndt at komme ind i SQL's insert+select syntax, så har lidt problemer med ovenstående, der giver syntaxfejl :)
Problemet er, at jeg ikke umiddelbart kan definere kolonnenavnene, da disse kan variere, og derfor vil jeg gerne have det så dynamisk som muligt.

Med venlig hilsen
Lars R
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
27. august 2009 - 11:30 #1
Det skal selvfølgelig nævnes, at '13' i ovenstående er en værdi som min variabel indeholder i VB6.
Avatar billede biohazard_666 Nybegynder
22. oktober 2009 - 11:45 #2
Lukker