Avatar billede sunlock Nybegynder
27. august 2009 - 11:09 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Weblogic 10 og classloading på war-fil

Hej,

Jeg har et problem med Weblogic 10.3 og classloading på en war fil.

War'en leveres af en leverandør, hvorfor jeg ikke kan ændre noget i den. De kører med Tomcat, og her virker det bare. Problemet er at de gør brug af commons-lang-2.4 og desværre bruger Weblogic commons-lang-2.3.x.

Jeg har kigget på lidt af hvert dog uden held. Umildbart vil jeg tro at FilteringClassLoading er det jeg skal bruge, men det er i weblogic-application.xml - og det er vel til en ear?

Hvis du har et eksempel eller noget dok jeg kan få så pretty please :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. august 2009 - 00:06 #1
Jeg kan se to mulige løsninger.

1) hvis resten faktisk virker med 2.4 så smid 2.4 jar filen i endorsed directory

2) hvis resten ikke virker med 2.4 så inject en weblogic.xml med <prefer-web-inf-classes>true</prefer-web-inf-classes> ind i war file inden deployment
Avatar billede sunlock Nybegynder
31. august 2009 - 22:21 #2
1) virker ikke - eftersom Weblogic 10.3 som vi pt kører på er sikkerhedsgodkendt tvivler jeg på at vi "bare" kan skifte visse pakker ud.

2) er også en mulighed, desværre virker den ikke. Efter længere tid på google har jeg opdaget at Bea selv foreslår at man laver en ear og gør brug af weblogic-application.xml - dette virker men lyder ikke helt godt i mine øre. Men det er det Bea foreslår...
Avatar billede sunlock Nybegynder
18. august 2010 - 21:00 #3
Må vist heller lukke denne.

Problemet er løst - løsningen er at pakke war-filen ind i en ear og derved kan man omgå Weblogic's f*cked up classloading. Man kan _ikke_ omgå classloadingen i en war, det skal være en ear :S
Avatar billede sunlock Nybegynder
18. august 2010 - 21:00 #4
..og den skulle ha' været lukket.