Avatar billede hnto Nybegynder
24. august 2009 - 23:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

update tabel vi form

Hejsa,
Det er nu 100 år og en madpakke siden jeg har rodet med Access, så hvis der er lidt skarpe hjerne her ... :-)

Jeg har en form [form_master] med et ubundet felt [field20] som er et beregnet felt fra andre felter i formen.

hvordan kører jeg en append fra denne form således at formens field20 appendes til næste ledige post i tabellen [ordre] i feltet [fragtpris]

gerne VBA kode. Jeg hadve forestillet mig at det lå på en knap1 der hed update.

Der er tale om access 2003
Avatar billede fdata Forsker
24. august 2009 - 23:49 #1
Jeg gætter på at du med "appendes til næste ledige post" mener at du vil oprette en nye post.

I knappens VedKlik hændelse skriver du:

DoCmd.SetWarnings False
DoCmdRunSQL "INSERT INTO Ordre(Fragtpris) SELECT " & Me.field20
DoCmd.SetWarnings True

(SetWarnings kommandoerne forhindrer at du skal svare på "Vil du ...")
Avatar billede fdata Forsker
24. august 2009 - 23:50 #2
... og så forsvandt der vist lige et punktum i DoCmd.RunSQL  ;o)
Avatar billede hnto Nybegynder
25. august 2009 - 08:39 #3
Hej Fdata,
Kan sagtens se logikken, men efter adskillige år uden berøring med Access, skulle rusten lige bankes af :-)

Det er den hermed på denne front :-)

takker...
Avatar billede fdata Forsker
25. august 2009 - 21:24 #4
Velbekomme. Takker for point ;o)