Avatar billede bullemand Nybegynder
18. august 2009 - 08:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Webside ét sted - Mail ét andet?!

Hej Folkens!

Jeg har købt ny webserver, hvor min webside skal ligge på.

Er det muligt at have min webside hosted hjemme hos mig selv, og så have mails liggende et andet sted (evt. hvor?).

Kunne forestille mig at det kan blive et program, da et domæne ikke kan pege 2 steder, og det er det vel nødt til hvis mail og webside, begge skal virke?

Håber på et svar, da jeg er på bar bund.

Mvh Martin
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
18. august 2009 - 08:24 #1
et domain kan sagtens pege 2 forskellige steder hen i dit tilfælde.
en A-record til din webserver
og
en MX-record til dine mail
Avatar billede leif Seniormester
18. august 2009 - 08:43 #2
Du opretter 2 A-Records der hvor din DNS håndteres:
domæne.dk -> xx.xx.xx.xx
mail.domæne.dk -> yy.yy.yy.yy

Cname:
*.domæne.dk -> domæne.dk

MX record:
domæne.dk -> mail.domæne.dk

så vil alt mail til @domæne.dk lande på IPen yy.yy.yy.yy og al trafik til www.domæne.dk vil lande på xx.xx.xx.xx
Avatar billede bullemand Nybegynder
18. august 2009 - 08:43 #3
Jeg har i øjeblikket webside + mails hosted hos et webhotel, men vil det så sige at jeg kan lade domænet blive der, og så lade det pege på min server og så lade mailsene blive hvor de er, så jeg kan få begge dele op at køre?

Har forstået det du har skrevet ovenover - vil blot være sikker? :) Men tak for hjælpen. Smid et svar, så kan du få point.
Avatar billede leif Seniormester
18. august 2009 - 09:00 #4
Ja, det kan du hvis du kan ændre i DNS opsætningen af domænet

Bare husk at MX record peger på en A record og den A record skal pege på mailserveren.
Avatar billede bullemand Nybegynder
18. august 2009 - 09:02 #5
Super! Tak for hjælpen Leif
Avatar billede leif Seniormester
20. august 2009 - 10:10 #6
Så lidt