Avatar billede stinamus86 Nybegynder
17. august 2009 - 15:55 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at åbne vedhæftede filer i skolemail

Hej!

Jeg har et problem som kun kan forklares på dårlig vis da jeg ikke er så ferm til det med internettet/computere. Har søgt for at få svar, men har ikke kunne forstå de svar der var.

Mit problem lyder således:

I mit studie har vi en mail, og efter jeg har opdateret til internet explorer 8 kan jeg ikke længere downloade de filer der bliver sendt til min skole mail. Når jeg prøver at åbne de vedhæftede filer siger den: Windows kan ikke finde C:/users (...) osv.

Er der nogen der ved hvad jeg kan gøre ved dette?

Vh. Kristina
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2009 - 15:59 #1
Har du prøvet at gemme de vedhæftede filer på harddisken, og så åbne dem derfra?
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
17. august 2009 - 16:01 #2
Jeg kan på ingen måde komme til at gemme filerne...
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
17. august 2009 - 16:05 #3
Har du sat kompatibilitetstilstand til? - du kan trykke på den knap ved siden af adresselinjen der liger et stykke papir der er klippet over.
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2009 - 16:06 #4
Så må vi have lidt flere oplysninger:
Er det alle typer vedhæftede filer?
Er det samme fejlmelding om du prøver at åbne eller du prøver at gemme?
Skriv lige hele fejlmeldingen herind.
Avatar billede KHolmgaard Nybegynder
17. august 2009 - 16:12 #5
Er der ik en mappe i dokumenter som hedder downloads, det kan være at den ligger der i ?
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
17. august 2009 - 16:15 #6
kompatibilitetstilstand er sat til - det hjælper ikke...

Fejlmeldingen lyder: Windows kan ikke finde C:/Users/Kristina/AppData/Local/Temp/Low/ Domino Web Access/"filnavn"

Alle skråstregerne er omvendte, men det kan jeg så ikke lige finde ud af at lave...

Alle de vedhæftede filer vi får tilsendt er word, og ja det er den samme fejlmelding....
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
17. august 2009 - 16:17 #7
Jeg har ikke en mappe i dokumenter der hedder Downloads... kun modtagne filer, og deri ligger de ikke...
17. august 2009 - 16:24 #8
Det har jeg set før...

Check at mappen

C:\Users\Kristina\AppData\Local\Temp\Low\Domino Web Access

findes
OG du har skriverettighed i den
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
17. august 2009 - 16:28 #9
Tusind tusind tak!!!

Har fundet mappen hvor der ligger mindst et par tusinde dokumenter fordi jeg har prøvet så mange gange....!! Men forstår stadig ikke hvorfor de ikke vil åbne og gemmes på almindelig vis, men nu er de da fundet! :)
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2009 - 16:29 #10
Prøv lige dette først:

Luk IE8 -> Højreklik på IE ikonet -> Kør som admonistrator -> Se om det funker....

Ellers prøv at deaktivere UAC:
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/help/1cc0e3a8-2cc0-43dc-b063-fa26fe5962c01030.mspx

Igen, se om det funker nu....
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2009 - 16:30 #11
Ups, fik ikke lige opdateret....  :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2009 - 16:32 #12
stinamus86 >> Husk at sende egne indlæg som "Kommentar" og ikke som "Svar".
"Svar" er tiltænkt løsningen, så der kan tildeles point som tak for hjælpen.  :-)
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
17. august 2009 - 16:51 #13
Okay, det skal jeg nok - tak
17. august 2009 - 17:41 #14
... Hvordan så nu ?
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2009 - 19:26 #15
Kan du nu åbne vedhæftede filer? Og hvad gjorde du for at få det til at funke?
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
17. august 2009 - 21:19 #16
Jamen filerne lå i den mappe - søgte bare på mappen og så kom dem fra... er en omvej, men det duer :)

Kan stadig ikke åbne de vedhæftede, men nu kan jeg da finde dem ad den omvej...
Avatar billede vejmand Juniormester
17. august 2009 - 22:22 #17
Bare af nysgerrighed: Har du prøvet at køre som administrator, og har du prøvet at deaktivere UAC?
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
18. august 2009 - 12:32 #18
Nej det har jeg ikke....
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
18. august 2009 - 12:46 #19
Karise_larry - Kan jeg logge dig til at skrive et "svar" så du kan få pointene og spørgsmålet kan blive lukket??
18. august 2009 - 12:53 #20
Ping...
(Deles med andre !)
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2009 - 13:20 #21
Vil du ikke prøve mine forslag, for at se om de løser problemet med at åbne vedhæftede filer direkte, i stedet for at finde dem i den mappe?
Avatar billede stinamus86 Nybegynder
18. august 2009 - 14:15 #22
Ellers tak vejmand.... får min bror til at kigge på det videre... så længe jeg kan finde dem er jeg glad! Tør ikke slev rode for meget med det..
Avatar billede vejmand Juniormester
18. august 2009 - 16:45 #23
Okay, det bestemmer du.  :-)

Men at højreklikke på IE ikonet, og vælge Kør som administrator er nu ikke så farligt.  :-)