Avatar billede msl- Nybegynder
17. august 2009 - 15:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Yousee Kabeltv - flere tv?

Hej eksperter!

Jeg har et digitalt tv abonnement fra YouSee med tilhørende HD-boks/harddiskoptager...

Boksen er koblet til mit normale kabeltv-stik i væggen. Der er på nuværende tidspunkt slået ét tv til boksen (hdmi).

Jeg kan så forstå at hvis jeg ønsker et andet tv koblet til, kan dette gøres ved at benytte HD-boksens scart udgang og så trække et kabel der.

Mit andet tv er et billedrørs-tv og det vil være besværligt at trække et scart kabel. Så løsning 2 lyder på et trådløst scart kabel.

Men da mit kabel-tv stik er i rummet hvor det andet tv skal placeres, vil jeg så høre om det er muligt at sætte et antenne-t-stik på stikket i væggen, og køre det ene kabeltv signal direkte til fjernsynet, uden om HD-boksen, og det andet gennem HD-boksen.

Eller bliver det et problemt når man abonnemeret på DIGITAL-tv? :)
Avatar billede nemlig Professor
17. august 2009 - 16:41 #1
Når du har Yousee, så har du både analog og digital signal.
Derfor kan du godt sætte et T-stykke på antennestikket og på den måde fordele signalet.
Spørgsmålet er nok mere, om signalet til din HD-boks vil være godt nok. Den er rimelig følsom overfor t-stik og dårlige kabler.
Men du kan jo prøve.....

Det med at sætte noget på boksens scartudgang og sende signalet til dit billedrørs-tv er noget skidt, hvis du ønsker alle kanaler på billedrørs-tv'et.
Det hænger sammen med, at der på boksens scart-udgang alene vises den valgte kanal på boksen.
Avatar billede msl- Nybegynder
18. august 2009 - 16:49 #2
1000 tak for svaret!

Hmm det kan være jeg skal prøve det første du nævnte så, det er trods alt også den billigste løsning, det nye kabel skal ikke være længere end 1 meter. Kablet der går til HD-boksen er godt 5 meter.

Men hvad ville den optimale løsning være efter din overbevisning? Jeg ønsker ikke at skulle invistere i endnu en modtagerboks, da det garanteret vil koste leje samt kortafgift?
Avatar billede nemlig Professor
18. august 2009 - 17:08 #3
Du skal sikre en god kvalitet i dit 5 m. kabel og afhængig af signalstyrken på dit antennenet, kan det være, at det fungerer fint med et T-stykke.
Alternativet kan være en antenne-forstærker i stedet t-stykket.
Avatar billede nemlig Professor
01. december 2009 - 22:36 #4
Jeg kan se, at du ikke har afsluttet denne her. Du får hermed et svar.
Avatar billede msl- Nybegynder
02. december 2009 - 07:50 #5
Tak for svaret forresten :) Jeg gik ud og købte et t-stik og det har fungeret upåklageligt lige siden med de 2 tv!