Avatar billede gittehelene Nybegynder
17. august 2009 - 11:39 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Outlook vil ikke starte

Hej

Efter at min computer havde lavet en helt almindelig opdatering, kan jeg ikke åbne min outlook.
Jeg har efterfølgende forsøgt at gendanne computerens system, men det kan heller ikke lade sig gøre.

Når jeg forsøgere at åbne outlook skriver den:
Microsoft Office kan ikke startes. Outlook-vinduet kan ikke åbnes.

Kan jeg gøre noget ved det??

Mvh Gitte
17. august 2009 - 12:03 #1
Velkommen til...

Lidt mere info:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
MS Outlook version ?
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. august 2009 - 12:22 #2
Kan Outlook starte i safemode?

Tryk Windowstast + R
Skriv: outlook.exe /safe
Tast Enter

Prøv også at kører en diagnosticering af Outlook, du finder programmet til det her:

Startmenu | Alle programmer | Microsoft office | Microsoft office tools | Microsoft office diagnostics.

Se efter en mere detaljeret fejlbeskrivelse i eventloggen.

Du åbner eventloggen sådan her:

Tryk Windowstast + R
Skriv: eventvwr.msc
Tast Enter

Og alt efter hvilken version af Windows du bruger.

Vista:
Fold Windows-logger ud ved at klikke på den lille pil.
Klik på Program

XP: Klik på Program

I højre side af vinduet, skal du se efter fejl som vedrører Outlook/Office. Du kan bare prøve at starte Outlook igen og så lige klikke på log vinduet for at vælge det og derefter trykke F5 for at opdatere, så skulle fejlen gerne være i toppen af vinduet.
Avatar billede gittehelene Nybegynder
17. august 2009 - 12:07 #3
Beklager

Det er Vista og det er version 2007.
17. august 2009 - 12:14 #4
Jeg mener den 'detalje' har været her før; forsøger at finde den...

Så har du vel også MS Word 2007 ?
[Start][Programmer][Microsoft Office][Office Tools][Microsoft Office Diagnostics] - og følg guiden...
Avatar billede htmlkongen Novice
17. august 2009 - 12:28 #5
Har du prøvet at lave en systemgendannelse?
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. august 2009 - 12:42 #6
Der er nogen med ligende problemer som har kunne løse problemet ved at kører følgende kommando: outlook.exe /resetnavpane
Avatar billede gittehelene Nybegynder
17. august 2009 - 12:42 #7
Tak for hjælpen - det er nu prøvet men kan stadig ikke åbne outlook.

Der står dette som fejlmeddelelse:

The store C:\Users\Gitte\AppData\Local\Microsoft\Outlook\archive.pst is being reconciled with the indexer for the following reason: The store was last opened on a different machine.

Men jeg har ikke haft gang i andre maskiner.
Avatar billede gittehelene Nybegynder
17. august 2009 - 12:43 #8
Har forsøgt en systemgendannelse, det virkede ikke.
Avatar billede gittehelene Nybegynder
17. august 2009 - 12:45 #9
Så virker det - så lige det sidste svar, og det hjalp at køre med den kommando

Tusind tak for hjælpen
Avatar billede kgkg Nybegynder
17. august 2009 - 12:51 #10
Det er sku' godt at høre...
Avatar billede gittehelene Nybegynder
17. august 2009 - 12:52 #11
kgkg og karise_larry I må gerne lige lave et svar så jeg kan give jer point
17. august 2009 - 13:58 #12
Hvis det er #6 der blev pointen så var det den jeg lige ville forsøge at finde...

Kun point til <kgkg> !
Avatar billede gittehelene Nybegynder
17. august 2009 - 14:16 #13
okay det var det

Men du skal i hvert fald også have tak for hjælpen

Pointene ryger til kgkg
Avatar billede the_zyx Nybegynder
18. august 2009 - 08:01 #14
Havde samme fejl. Tak kgkg. Den laver et reset af indstillingerne. Ved du noget om, hvad der forårsager denne fejl?

mvh
Avatar billede kgkg Nybegynder
18. august 2009 - 09:35 #15
Nej.
Avatar billede ptj_11 Forsker
20. august 2009 - 23:53 #16
Årsagen kan læses her.

http://www.msoutlook.info/question/268
/ptj_11
Avatar billede baatmus Nybegynder
05. september 2009 - 16:27 #17
Jeg har haft nøjagtig samme problem og parameteren med /resetnavpane løste mit problem.
Takker mange gange!! :-)
Avatar billede Fiber Bjørn Juniormester
05. august 2010 - 16:32 #18
det har også lige løst mit problem :)