Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2009 - 22:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slette mails i Gmail automatisk

Jeg bruger Gmail med pop3 så jeg får min mail via Outlook.

Kan man et sted i Gmail sætte mails til automatisk at blive slettet indenfor et bestemt tidsrum? F.eks. 14 dage efter modtagelsen, så jeg slipper for at logge på via http://mail.google.com?
Avatar billede bmpi Nybegynder
16. august 2009 - 23:28 #1
Der er ikke nogen mulighed i Gmails filter-funktion for at slette mails efter et bestemt tidsrum. Den kan automatisk slette mails, som kommer fra en bestemt afsender, indeholder et bestemt ord eller lignende, men ikke ud fra tidsrum.

Du kan til gengæld gøre en anden ting:

Du kan bruge IMAP i stedet for POP. IMAP er for det første en nyere, bedre og mere avanceret protokol, men for det andet vil det fungere på den måde, at når du sletter en mail i Outlook, så bliver den også slettet i Gmail.

Du kan så sikkert sætte Outlook til at slette beskeder ældre end 14 dage, og hvis du ikke kan det, kan jeg anbefale Thunderbird som mailklient i stedet ;)
Avatar billede nissen2630 Novice
16. august 2009 - 23:38 #2
Du kan sætte Gmail til at slette mailen når den er hentet via POP.

Dette gøres på din gmail konto under instillinger og fanebladet Videresendelse og POP/IMAP.

Men som bmpi kan man desværre ikke sætte tidsrum på.
Avatar billede johnstigers Seniormester
17. august 2009 - 20:33 #3
1000 tak for hjælpen!
Havde simpelthen stirret mig blind på hvor jeg satte det op :)

Men... Jeg har Outlook 2007, og deres vejledning er mildest talt mangelfuld:

Sådan konfigureres din Outlook 2007-klient til at arbejde sammen med Gmail:

Åbn Outlook.
Vælg 'Opgrader ikke' for nye konfigurationer.
Vælg 'Ja'.
Angiv visningsnavn, e-mail-adresse (inklusive '@gmail.com') og adgangskode.
Klik på 'Konfigurer manuelt...'
Vælg 'Internet-e-mail'.
Indstillinger: navn, fulde e-mail-adresse (inklusive '@gmail.com')
Vælg IMAP. Brug angivne indgående/udgående servere.
Brugernavn skal være din fulde Gmail-adresse, inklusive '@gmail.com'.
Klik på 'Næste' efter dette skærmbillede, hvorefter du bliver ført til afslutningen af konfigurationen.

Vælg Funktioner > Indstillinger > Konfiguration af e-mail. Klik på 'E-mail-konti' under 'E-mail-konti'. Vælg konto, og klik på 'Skift' over listen med konti. Klik på 'Flere indstillinger' og derefter fanen 'Avanceret'.
Indgående server skal være 993 og skal bruge SSL-kryptering.
Udgående server kan bruge 587, TLS-kryptering.
Klik på 'OK' > 'Næste' > 'Udfør' > 'Luk' > 'OK'.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. september 2009 - 20:33 #4
Svar?
Avatar billede bmpi Nybegynder
13. september 2009 - 21:37 #5
Svar :)