Avatar billede n_j_b Nybegynder
12. august 2009 - 15:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Upload billeder på hjemmeside. PHP.

Jeg har en hjemmeside, hvor jeg gerne vil have mulighed for at kunne uploade billeder til. Det skal være sådan, at jeg kan logge på min hjemmeside fra en hvilken som helst computer og uploade et billede direkte på siden.

Hvilken metode er smartest og hvordan gør man. Jeg arbejder i php. På forhånd tak
Avatar billede chris0905 Nybegynder
12. august 2009 - 15:53 #1
Hey!

Fandt denne her kode:

<?php
        $ftpBruger  =  'dit_brugernavn';  //din  ftp  bruger
        $ftpPass  =  'dit_password';  //dit  ftp  password
        $ftpServer  =  'ftp.ditdomaene.dk';  //din  ftp  server
        $ftpSti  =  '/';  //stien  du  ønsker  at  uploade  til
          $fil  =  'dinfil.ext';  //den  lokale  fil  på  serveren  der  skal  overføres
        $ch  =  curl_init();  //start  curl
          $fp  =  fopen($fil,'r');  //åben  vores  fil  for  læsning
        //fuld  ftp  sti  hvor  vi  ønsker  at  uploade  til  inkl  brugernavn  og  password
          curl_setopt($ch,  CURLOPT_URL,  'ftp://'.$ftpBruger.':'.$ftpPass.'@'.$ftpServer.$ftpSti.$fil);
          curl_setopt($ch,  CURLOPT_UPLOAD,  1);  //upload
          curl_setopt($ch,  CURLOPT_INFILE,  $fp);  //send  fil  object  til  curl
          curl_setopt($ch,  CURLOPT_INFILESIZE,  filesize($fil));  //fil  størrelse  på  vores  upload
          curl_exec($ch);  //udfør  curl  kald  (upload  fil)
          $fejl  =  curl_error($ch);  //evt  fejl  gemmer  vi  i  $fejl;
          curl_close  ($ch);  //luk  curl
        fclose($fp);  //luk  fil
        if(empty($fejl))  {  //hvis  fejl  er  tom  er  filen  uploadet
                echo  'Filen  blev  uploadet';
        }  else{  //ellers  udskriver  vi  fejlen
                echo  $fejl;
        }
?>

Ved ikke om den virker, da jeg ikke selv har haft behov for den slags (endnu).

Der efter kan du vælge at den skal uplode til en mappe på dit domæne og i den mappe lave en index-fil med en liste over filer i mappen.
Avatar billede chris0905 Nybegynder
12. august 2009 - 15:55 #2
Avatar billede chris0905 Nybegynder
12. august 2009 - 15:56 #3
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
18. august 2009 - 14:49 #4
Avatar billede tfswebguy Nybegynder
08. september 2009 - 13:50 #5
Du har nogle gode svar, så mon ikk der skulle vælges et?
Avatar billede n_j_b Nybegynder
09. december 2009 - 15:26 #6
Hvordan vælger jeg hvem der skal have pointene. Jeg har ikke mulighed for at godkende nogen af svarene? Jeg er ikke så vandt til siden... Takker i øvrigt!!
Avatar billede JJanden Nybegynder
01. marts 2011 - 17:51 #7
Avatar billede jakobdo Ekspert
02. marts 2011 - 09:39 #8
Du kunne også kigge på en af mine guider om samme emne. :o)

http://www.eksperten.dk/guides/jakobdo
Avatar billede n_j_b Nybegynder
02. marts 2011 - 10:08 #9
Cool.. Det vil jeg lige kigge nærmere på.