Avatar billede nyholm Novice
09. august 2009 - 20:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

If db is already started

With what code can I find out if a db that I'm about to open is alredy open? This is to prevent 2 instance open at the same time.
The db:s name is TaxiAdmin.mde and is located C:/TaxiAdmin/. TaxiAdmin is a frontend and TaxiData.mde is the backend located at C:/TaxiAdmin/Data/
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2009 - 22:57 #1
If you have the mdb file you can prevent this in functions > advanced settings!~)
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. august 2009 - 07:07 #2
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
10. august 2009 - 07:11 #3
spg> hvor ser du den funktion henne i en 2007 db? Jeg har aldrig hørt eller set at Access selv skulle kunne håndtere det uden at man skal kode sig ud af det.
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2009 - 22:29 #4
hugopedersen>Access Options>Advanced>Advanced>Default open mode: Exclusive
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
11. august 2009 - 07:06 #5
Det forhindrer ikke den samme bruger i at åbne den samme database mere end en gang på den samme maskine.
Avatar billede Slettet bruger
11. august 2009 - 10:57 #6
Det er sikkert rigtigt!~)