Avatar billede ehougaard Nybegynder
07. august 2009 - 14:30 Der er 6 kommentarer

Outlook .pst fil slettet - geninstallation mislykkes...

Hej

Jeg ønsker at geninstallere min Outlook 2003.
Jeg slettede hele officepakken og installerede igen.
Men pst.filen blev åbenbart ikke slettet - alle mails og kalenderoplysninger var der stadig - så jeg slettede alle mine pst-filer i Outlook-mappen.
Men nu da jeg så har installeret programmet igen - kan jeg ikke gå ind i Outlook - den kan ikke finde en pst-fil. Jeg gik ud fra at den lavede en ny!
Hvordan løser jeg problemet?

Tusind tak for svar.

Mvh
Erik
Avatar billede b-and Novice
07. august 2009 - 14:45 #1
Den har også lavet en ny - men den er der jo ikke noget i.

Har du slettet dine gamle PST filer uden at gemme dem, så er det løb kørt.

Den rigtige fremgangsmåde beskrives her:

Vis skjulte filer og mapper:

Højreklik på > Denne Computer > Stifinder > Funktioner> Mappeindstillinger> Vis
Fjern fluebenet i > Skjul beskyttede operativsystemfiler
Fjern fluebenet i > Skjul filtypenavnet for kendte filtyper
Under > Skjulte filer og mapper > klikkes i > Vis skjulte filer og mapper
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på adresselinien
Sæt flueben i > Vis den fuldstændige sti på titellinien - det gør det lidt nemmere og finde rundt i hierarkiet
Tryk > Anvend og > OK

Nu skal du huske at alle filer, der vises nedtonet i højre rude i Stifinder, er systemfiler og disse skal omgås med stor varsomhed…

Du kan nu tage en backup af alle dine indstillinger i Outlook. Du får alle dine konti med dig, samt alle dine mapper og kontaktpersoner.

Gå på denne sti:
C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook

Find nu den fil der hedder: Outlook.pst

Kopier filen, og gem den på andet medie (en DVD/CD, USB-nøgle, X-tern harddisk e.l.) som backup.

Når du nu skal ha' dem ind igen - gøres det på følgende måde:
Åbn Outlook og luk programmet igen.
På samme måde som tidligere > C:\Document and Settings\(dit brugernavn)\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Outlook < finder du den Outlook pst. Fil som ligger der > sletter den.
Find din backup, og kopier nu din Outlook.pst ind i stedet for den som du nu har slettet - og du er kørende igen.
Avatar billede ehougaard Nybegynder
07. august 2009 - 15:07 #2
Hej b-and
Tusind tak for dit svar.
Problemet er - at der IKKE er lavet en ny pst-fil. Jeg ønskede at slette alt i mit outlook - derfor slettede jeg alle de pst.filer jeg havde.
Jeg forstår ikke hvorfor der ikke er lavet en ny pst-fil når jeg sletter hele programmet og installerer igen.
Jeg har checket den mappe som du henviser til og der er ikke lavet en tom pst-fil.
Mvh
Erik
Avatar billede b-and Novice
07. august 2009 - 15:17 #3
Jeg kunne godt ha' dig mistænkt for, at være inde og kigge efter den PST-fil inden du har oprettet Outlook.  Er det rigtigt??

Den oprette ikke filen blot ved installation af Office - først når du opretter Outlook.
Avatar billede ehougaard Nybegynder
07. august 2009 - 15:22 #4
Ja - jeg prøvede først at geninstallere - det slettede ikke alle mine data.
Dernæst slettede jeg pst-filerne og installerede igen.
Hvordan får jeg en ny tom pst.fil?
Jeg kan slet ikke starte Outlook nu - da den søger efter en pst-fil.
Mvh
Erik
Avatar billede b-and Novice
07. august 2009 - 15:47 #5
Jeg ved ikke havd du har fået lavet - men hent dette program > http://www.revouninstaller.com/ < installer det og naviger dig frem til Office og slet den.

Hent CCleaner her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/ccleaner.htm
Installer CCleaner, og fjerne fluebenet udfor Yahoo Toolbar - ingen grund til at få det skrammel på.
Du skal ikke køre programmet endnu.

Hent RegSupreme her > http://www.spywareinfo.dk/#/manualer/regsupreme.htm
Lad programmet opdaterer, men du skal ikke køre programmet endnu.

Genstart i fejlsikret tilstand, hvis du ikke ved hvordan så kig her:
http://www.ctrlaltdel.dk/forum/forum_posts.asp?TID=23&PN=1

Start så CCleaner > Fjern fluebenet i cookies.
Klik på kør Cleaner og lad den fjerne hvad den finder i både Windows og Programmer.  Kør et par gange eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik så på Register ovre i venstre side (den blå terning), klik på Skan efter problemer, når den er færdig, klik på Udbedre valgte problemer, lav evt. en backup af registreringsdatabasen, klik så på udbedre alle valgte problemer.  Kør et par gange, eller til der ikke er mere og komme efter.
Klik på OK, klik på Luk når den er færdig.

Start Regsupreme, klik på Registry cleaner
Første faneblad Options her sættes prikken i Aggressive.
Andet faneblad Mode her skal prikken være i Reference mode.
De resterende faneblade, skal man normalt ikke røre ved.
Når det er gjort, klik på Start, klik på Ja/Yes til advarslen.
Når forløbet er færdigt, klik på Fix.
Klik på Ja for at lave backup.
Please give a description for this backup
Jeg skriver altid datoen, f.eks 301207, klik så på OK.
Når den er færdig, klik på Close.
Gentag forløbet to-tre gange.
Genstart.

Vælg det rigtige styresystem og kør denne scanning.

Til XP styresystem:
Sæt Windows cd'en i drevet > når den popper-op så luk den ned oppe i det røde X i højre hjørne.
Gå i Start > Kør > Skriv: sfc /scannow - bemærk mellemrummet efter sfc > Tryk OK
Der kommer en bjælke så længe scanningen køre - og når den er færdig forsvinder den igen og du får ikke andre meldinger.
Genstart…

Til Vista styresystem:
Gå i Start - Skriv i søgefeltet > cmd > vælg det program som hedder > cmd.exe > og højreklik på den og sig "Kør som administrator"
Skriv: SFC.exe /Scannow > ENTER
Indsæt din Windows CD/DVD, hvis du bliver bedt om det.
Efter scanningen > Genstart…

Installer så Office igen - åben og opsæt Outlook med mail adresse og kode.

Så vil du finde PST på den sti jeg tidligere har angivet.
Avatar billede zlatan24 Nybegynder
15. juli 2010 - 14:29 #6
I know a lot of interesting softwares ,which work with emails. But some of them liked me in the Internet yesterday - .pst outlook 2003 restore in outlook xp. It restored my corrupted emails  for seconds and utterly free of cost as I kept in mind. Besides the application demonstrated me how it showed analysis results for restore Outlook 2003 pst to Outlook 2002.