Avatar billede tanjamus Nybegynder
07. august 2009 - 11:54 Der er 5 kommentarer

Hvordan laver man en funktion, så man automatisk hopper hen til det næste udfyldelige felt i f.eks. en kontrakt?

Sidder med nogle standardkontrakter, hvor jeg har markeret visse steder, som de selv skal udfylde (navn, adresse, løn m.m.). jeg har markeret stederne med mørkegrå, men findes der ikke en funktion i word á la tab-tasten, så man ryger direkte frem til det næste udfyldelige felt? (Lidt som, hvis man låser de andre felter i excel...
Avatar billede supertekst Ekspert
07. august 2009 - 12:08 #1
Anvende formular-felter & herefter beskytte dokumentet..
Avatar billede tanjamus Nybegynder
07. august 2009 - 12:26 #2
Undskylder jeg spørger dumt, men hvordan gør man det?
Avatar billede supertekst Ekspert
07. august 2009 - 13:13 #3
Jeg anvender Word 2003:

Højreklik på en værktøjslinie - vælg Formularer. Her kan du vælge f.eks. tekstfelt m.fl.

Anvend lås til højre i værktøjslinien - så kan du med Tabulator hoppe fra felt til felt.

Du kan få et ekssempel, hvis du sender en mail (mailadr. under min profil)
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
07. august 2009 - 13:31 #4
Skal brugerne kunne gøre _andet_ i dokumenterne end at udfylde de steder, du har markeret?

Hvis ja, er formular-løsningen ikke brugbar. I en formular er alt andet end formularfelterne låst for ændringer, og samtidig er der blokeret for mange formateringsmuligheder. Så kan du i stedet bruge en anden løsning (jeg forklarer nærmere, hvis det er aktuelt).
Avatar billede supertekst Ekspert
10. august 2009 - 14:51 #5
Nogen afklaring?