Avatar billede hclarsen Nybegynder
06. august 2009 - 15:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Disk boot failure

Hej alle

Jeg forsøger at installere XP på ny på min bærbar, som allerede kører XP.

Når jeg forsøger at boote via CD, så får jeg meddelsen: "Disk boot failure, insert system disk and press enter". Når jeg forsøger at boote med en Windows 2000-CD (bare for at teste), så booter den fint.

Hvad kan dette problem skyldes?

På forhånd tak.

- H.C.
Avatar billede ThomasBredahl Nybegynder
06. august 2009 - 15:36 #1
hej disken som du bruger er ikke BootAble. Jeg gør normalt det at jeg som du bruger en god gammel windows 2000 cd til at slette alle partitioner inden at jeg installerer påny det plejer at virke fint.
mvh.
ThomasBredahl
Avatar billede hclarsen Nybegynder
06. august 2009 - 15:47 #2
To ting:

1) Jeg har bootet fra den før!

2) Hvis jeg gør som du har gjort tidligere, så formaterer jeg først PC'en, og tager Windows 2000-CD'en ud. Når jeg derefter smider XP-CD'en ind igen, hvad gør jeg så? Jeg kan jo stadig ikke boote fra den.
Avatar billede ThomasBredahl Nybegynder
06. august 2009 - 15:53 #3
hej igen, jeg tror at du vil kunne boote fra xp cd når du har lavet det andet lille trick det er ihvertfald det som jeg har oplevet et par gange.
Avatar billede hclarsen Nybegynder
06. august 2009 - 16:17 #4
Jeg har lige slettet partitionerne (men ikke formateret), og det virker endnu ikke!
06. august 2009 - 17:09 #5
... for at dele problemet på midten: Prøv CD'en på en anden putter ? For at teste...
Avatar billede Jensen DK Novice
07. august 2009 - 06:46 #6
Hvis du har noget USB udstyr tilsluttet så tag det fra og prøv igen, har du bootet på den maskine med XP skiven før? hvis ikke så kan det være at dit drev ikke kan læse XP skiven rigtigt, har været ude for det et par gange.