Avatar billede Nursebetty Nybegynder
01. august 2009 - 07:31 Der er 2 kommentarer

Ekstern harddisk

Hejsa, jeg har en eksterne harddisk, OneTouch 4, som jeg normalt bruger til min pc der kører med windows XP.

Jeg har haft lånt harddisken ud, da jeg (uviden som jeg er) troede den kunne anvendes til en Macbook... Men ak ak..
Ham der lånte harddisken kom til at reformatere til mac da den jo var skrivebeskyttet, ( filformatet kan jeg forstå efter at have læst en hel del på siden her..)

Nu er problemet så at han efter reformateringen til mac:

- IKKE kan se alle MINE filer der var gemt på harddisken... *SNØFT*

- Jeg kan heller ikke tilslutte harddisken til min egen, den kommer ikke frem..(læs= som et ikon på skærmen) Hmm..

Findes der et gendannelse program der kan gendanne/genfinde indholdet af min harddisk til mac eller et program der kan gøre det muligt for min PC atr "tale" med harddisken igen? Også med resultatet at jeg får gendannet mest muligt data..

Hjææææælp er virkelig desperat...

På forhånd tak
Avatar billede rexman Nybegynder
01. august 2009 - 08:47 #1
Avatar billede justrace Novice
04. august 2009 - 23:43 #2
Kommet videre?

Mit umiddelbare bud er at din ven har sendt dine data til destruktion uden fortrydelsesret.

En ting er at formattere i samme filformat som den havde, men at formattere den til et andet filformat er i min verden umulig at redde.

Og formattere den til det oprindelige igen er bare at gøre det endnu værre hvis jeg ikke har ret i min første antagelse.

Men hvordan kan man finde på at formattere en lånt harddisk med indhold?
Det svarer s'gu da til at jeg lige får lov af chefen til at lægge et par vigtige papirer i han arkivskab, og så tage alle hans dokumenter der ligger der, og smide dem gennem makulatoren, for derefter at oversætte dem til kinesisk så ingen kan samle stumperne igen.