Avatar billede doktoren001 Juniormester
31. juli 2009 - 11:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Omvendt brevfletning

Hej,

Jeg har diverse word skabeloner hvor der skal skrives navn, adresse osv.
Når jeg modtager et bestilling skal jeg lave 3 forskellige worddokumenter med forskellig information, men navn, adresse osv. skal være den samme på dem alle.
Som jeg ser det er det omvendt brevfletning, men hvordan gør man det?
Som udgangspunkt ville jeg helst have en løsning hvor jeg kunne skrive navn, adresse osv. i det første dokument, som så automatisk blev opdateret på de andre.
Avatar billede supertekst Ekspert
31. juli 2009 - 11:50 #1
Prøv at se sp. 881676 - ikke identisk - men måske lidt inspiration.
31. juli 2009 - 13:07 #2
Ikke det store problem - Word har en indbygget funktion til at håndtere det.

Øverst i dokumentet taster du CTRL-F9 for at indsætte et felt. Mellem klammerne skriver du således:
{ ASK navn "Indtast kundens navn" \d "Skriv evt. en standardværdi her" \o }

Der hvor du vil placere navnefeltet taster du igen CTRL-F9, og taster feltets navn (navn) mellem klammerne.
{ navn }
Dette kan du gentage lige så mange gange du ønsker det rundt omkring i dokumentet.

Tilsvarende procedure for de øvrige oplysninger, du skal tilføje i dokumentet.

Når du åbner dokumentet vil du blive promptet for de oplysninger, du har bedt om, med ASK-felterne.
Avatar billede doktoren001 Juniormester
04. august 2009 - 10:10 #3
Hej, Jeg kan ikke lige få det til at fungerer?! Jeg bliver ikke promptet for noget når jeg åbner dokumentet? Hvad mon jeg gør galt.....
Avatar billede doktoren001 Juniormester
08. august 2009 - 08:02 #4
Da jeg har fået svar på dette spørgsmål fra supertekst, lukker jeg nu. Ville ellers gerne lige have lært denne metode også, men det gør det ikke nemmere når du ikke vender tilbage :-)
10. august 2009 - 14:42 #5
Du stiller spørgsmålet dn 31. juli - og vender ikke selv tilbage før den 4. august!

.. og så spiller du fornærmet over at vi andre ikke sidder og venter på, at der skal komme en reaktion fra dig?