Avatar billede riversen Nybegynder
31. juli 2009 - 10:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Adgang til alle mailboxe

Hej,

hvordan tildeler man en bruger adgang til at kunne logge på alle mailboxe. Det er nok, det kun er via OWA. Jeg kan ikke helt greje den efter en tur på google.

Exchange 2007
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. juli 2009 - 10:23 #1
Add-MailboxPermission -Identity "Din Bruger" -User EnAndenBruger -Accessright Fullaccess -InheritanceType all

så giver du adgang til at Din Bruger, kan se EnAndenBruger
Avatar billede riversen Nybegynder
31. juli 2009 - 10:56 #2
det skulle være til alle mailboxe
Avatar billede riversen Nybegynder
31. juli 2009 - 11:15 #3
og det skal selvfølgelig også gælde nye fremtidige mailboxe
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. juli 2009 - 19:41 #4
der er som altid mange muligheder når det drejer sig om EX2007
her er måske nogle du kan bruge, den første er den jeg plejer at bruge, men de andre virker også

DENNE CMDLET GIVER ADGANG, MEN IKKE TIL FREMTIDE BRUGER DERFOR SKAL DEB KØRES IGEN
get-mailbox | Add-mailboxpermission -User "Trusted User" -AccessRights FullAccess

-----
Add-ADPermission -Identity "Mailbox Store" -User "Trusted User" -ExtendedRights Send-As

-----
Get-mailboxdatabase | Add-ADPermission -User "Trusted User" -ExtendedRights Send-As

-----
get-mailbox -resultsize unlimited | add-MailboxPermission -user "Domain Admins" -AccessRights FullAccess
Avatar billede riversen Nybegynder
31. juli 2009 - 19:49 #5
så vidt jeg har læst mig til, er det simpelthen ikke muligt som det ser ud på nuværende tidspunkt.

Jeg fandt følgende script som jeg må køre en eller flere gange i døgnet.

Add-PSSnapin Microsoft.Exchange.Management.Powershell.Admin -erroraction silentlyContinue
$userAccounts = get-mailbox -resultsize unlimited
ForEach ($user in $userAccounts)
{
add-MailboxPermission -identity $user -user "myuser" -AccessRights FullAccess
}
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. juli 2009 - 19:58 #6
det er muligt, at lave denne SNAGE funktion
husk at have det skrevet op i jeres firma politik at nogen sidder og kikker med på hvad brugerene laver

get-mailbox | Add-mailboxpermission -User "Trusted User" -AccessRights FullAccess

er det samme som at gøre det enkelvis, du bruger | til at pipe indholdet ud af get-mailbox og så sætte permision

ovenstående skal køres hvis du for nye brugere, men i de her krise tider er det vel begrænset hvor tit det sker, eller så lav et job der køre det en gang i mellem

----
Add-ADPermission
skal bruges til mailbox store
tjek MS der er meget info
Avatar billede riversen Nybegynder
31. juli 2009 - 20:09 #7
som sagt virker ovenstående.

Det er ikke for at snage. Jeg har lavet et program der auto-genererer mail signaturer og jeg skulle lige finde ud af hvordan tilladelser håndteres i exchange 2007, så det også kan generere OWA signaturer i den version af exchange.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
31. juli 2009 - 20:30 #8
kanon koncept
Avatar billede riversen Nybegynder
31. juli 2009 - 20:57 #9
det er også derfor jeg sælger det ;)
Avatar billede riversen Nybegynder
18. august 2010 - 17:03 #10
læg lige et svar for point, Jonah...