Avatar billede kongfjong Nybegynder
31. juli 2009 - 00:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Firefox 3.5 og hastighed/store bannerreklamer

Hej

Efter jeg opgraderede til 3.5, er det som den har problemer med at loade sider, hvor der er store bannerreklamer, som f.eks. på bold.dk eller fyens.dk.

Er der nogle der oplever det problem også?

Min sætter sig simpelthen fast i nogle sekunder, typisk 10-15 sek, hvorefter jeg kan forsætte med det jeg havde gang i.

Nogle der kender en løsning?
Avatar billede spicyrazz Nybegynder
31. juli 2009 - 00:10 #1
er det 3.5 eller 3.5.1 du har???

ellers prøv at loade siderne i en anden browser og se hvad der sker...
Avatar billede vejmand Juniormester
31. juli 2009 - 02:39 #2
Vil du meget gerne se disse reklamer?
Personligt synes jeg de er pi... irreterende.  :-)

Installer flaskblock, og du er fri for at se på dem, plus du loader væsentlig hurtigere: https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/433
Avatar billede kongfjong Nybegynder
31. juli 2009 - 07:33 #3
Det er 3.5.1.

Jeg synes netop ikke det er et problem i IE f.eks. :)

Var da helst fri for reklamerne, så måske jeg skulle bruge det lille add-on.
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2009 - 15:23 #4
<ole>

Det er endnu mere pi... irriterende, jeg skal betale mine håndværkerregninger. Har I også et råd til, hvordan jeg kan få lavet håndværkerarbejde og lade naboen betale?
Det burde da kunne lade sig gøre, når nu man kan lade naboen betale for det webindhold, man gerne vil se/bruge  ;o)

Ja, reklamerne er irriterende - og ja, de folk, der laver dem, burde lære at gøre det. Der er desværre mange 'derude', som skriver nogle elendigt performende koder. På den anden side er det dét, der betaler for vores indhold på WWW  =)

/mvh
</bole>
Avatar billede vejmand Juniormester
08. august 2009 - 16:16 #5
olebole >> Hvis det er naboen der ringer efter håndværkeren, kan jeg ikke rigtig forstå hvorfor du skal betale????
Du skal selvfølgelig betale for det du selv har bestilt, det er klart.

Jeg har intet imod reklamer, overhovedet ikke, de kan bare lave dem så de ikke bruger alle kræfterne på min PC, og ikke forstyrrer "billedet".
Når de gør reklamerne belastende for brugen af siden, må de også acceptere at jeg fravælger dem.
Avatar billede olebole Juniormester
08. august 2009 - 17:34 #6
vejmand >> retorisk, ganske underholdende, men jeg nægter at tro, du ikke forstår  ;o)

Ved serveren 'bestiller' du en side med det indhold, den nu engang har. En del af det indhold er reklamer, som - så længe du ser dem - betaler for resten. Du har 'bestilt varen' velvidende, den meget vel kan indeholde den slags reklamer - så det argument finder jeg knapt så overbevisende  =)

Men vi er helt enige om, at performance ædende reklamer er en pest!  ;o)
Avatar billede kongfjong Nybegynder
13. oktober 2009 - 21:42 #7
lukket